Ga direct naar inhoud
Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Dit moet je als host weten over de aankondiging van Airbnb

    We hebben meer dan 100 verbeteringen doorgevoerd, zoals een nieuwe startpagina voor hosts en een snellere inbox.
    Door Airbnb op 24 mei 2021
    video van 26 min.
    Bijgewerkt op 25 mei 2021

    Samenvatting

    • We denken dat er binnenkort veel verandert op reisgebied en willen jullie graag helpen met alle voorbereidingen.

    • We hebben tal van verbeteringen aan onder meer onze app, onze website en ons beleid bekendgemaakt.

    • Een greep uit de veranderingen: een verbeterd communityteam, betere communicatietools en een geautomatiseerde aankomstgids voor gasten.

    In allerlei landen worden de coronamaatregelen versoepeld, dus naar verwachting staan we aan de vooravond van de grootste boost in het reisverkeer van de afgelopen 100 jaar. Brian Chesky, CEO van Airbnb, heeft een nieuw rapport onthuld over de verwachte veranderingen voor de reissector, zodat je je daar alvast op kunt voorbereiden.

    Hij heeft ook meer dan 100 nieuwe tools, functies en upgrades aangekondigd, waarmee Airbnb-hosts deze nieuwe kansen beter kunnen benutten. In de video hierboven maakt Brian de veranderingen bekend en geeft hij een nadere toelichting.

    Alle veranderingen zijn bedoeld om dingen makkelijker te maken:

    • Dankzij nieuwe functies als flexibele bestemmingen en flexibele datums kunnen gasten makkelijker inspiratie opdoen, de ideale accommodatie vinden en die snel reserveren.
    • Dankzij de verbeterde informatievoorziening en het simpele stappenplan kunnen beginnende hosts makkelijker en sneller aan de slag.
    • En het allerbelangrijkste: na een ongekend zwaar jaar kunnen hosts nu makkelijker hun dagelijkse werkzaamheden uitvoeren, elke gast een geweldige tijd bezorgen en goede zaken doen op Airbnb.

    De belangrijkste veranderingen op een rij

    Veel hosts zijn zich aan het voorbereiden op de verwachte toename van het aantal reserveringen. Daarom hebben we onze tools en functies onder handen genomen, zodat die meer mogelijkheden bieden en intuïtiever en gebruiksvriendelijker zijn. Hieronder staan een paar van de verbeteringen die we hebben doorgevoerd:

    Een intuïtievere en consistentere app en website
    We hebben de belangrijkste navigatieknoppen in de Airbnb-app en op de Airbnb-website aangepast, zodat je sneller vindt wat je zoekt. Ook hebben we op basis van de feedback van een groot aantal hosts de gebruikersinterface van de app en de website gelijkgetrokken. Daardoor zie je nu altijd dezelfde knoppen en tabbladen, ongeacht het apparaat dat je gebruikt.

    Meer informatie over de veranderingen

    Het tabblad Vandaag: de nieuwe startpagina voor hosts
    We hebben ook een nieuwe thuisbasis voor hosts gemaakt, het tabblad Vandaag. Op dit tabblad staan de belangrijkste taken, waarschuwingen en updates bij elkaar, zodat je meteen weet wat je die dag te doen staan.

    Van onze hosts hebben we begrepen dat het te veel tijd kostte om te vinden wat ze zochten. Daarom hebben we het tabblad Vandaag geïntroduceerd, dat vanaf elk apparaat toegankelijk is. Daar zie je in één oogopslag al je reserveringen, aanvragen, informatieverzoeken, nieuwsberichten en waarschuwingen.

    Meer informatie over je nieuwe thuisbasis

    Een verbeterde, snellere inbox
    Als host weet je natuurlijk als geen ander dat een vijfsterrenverblijf begint met goede communicatie. Je inbox is een van je cruciale verhuurtools, daarom hebben we die op een aantal punten verbeterd.

    De nieuwe inbox is tot wel tien keer zo snel en bevat nu een zoek- en filterfunctie, zodat je belangrijke berichten meteen op je scherm hebt staan. Verder hebben we een paar tijdbesparende tools toegevoegd, zoals standaardberichten en snelle reacties. Daarmee kun je terugkerende werkzaamheden automatiseren en het jezelf gemakkelijk maken.

    Meer informatie over deze updates

    Nieuwe, geautomatiseerde aankomstgids voor gasten
    Hoe het inchecken verloopt, kan bepalend zijn voor de rest van het verblijf. Van onze hosts hebben we begrepen dat het soms best veel tijd kost en ook niet zo leuk is om de aankomst van hun gasten in goede banen te leiden.

    Deze maand lanceren we een nieuwe tool die 48 uur voor aankomst automatisch de belangrijkste aankomstinformatie bovenaan het tabblad Reizen van je gasten laat zien.

    Meer informatie over de nieuwe aankomstgids en hoe je die van jou klaarzet

    Verbeterde dienstverlening van het communityteam
    Ons communityteam en de ondersteuningsexperts van Airbnb zijn essentieel voor de relatie met onze hosts. Op basis van jullie feedback voeren we een aantal wijzigingen door, zodat we jullie nog beter van dienst kunnen zijn.

    Het afgelopen jaar hebben we het aantal ondersteuningsexperts meer dan verdubbeld, de communicatie in ons Helpcentrum wordt empathischer en ons beleid transparanter en consistenter. Verder zijn we speciale ondersteuning voor Superhosts aan het opzetten. Die gaat op 30 september 2021 in Noord-Amerika van start en wordt in het laatste kwartaal van 2021 wereldwijd uitgerold.

    Meer informatie over ons verbeterde communityteam

    Dit zijn maar een paar van de meer dan 100 verbeteringen die we deze maand bekendmaken. Neem dus snel een kijkje op de pagina met alle verbeteringen, probeer de nieuwe tools en functies uit en laat ons weten wat we nog meer kunnen verbeteren.
    De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

    Samenvatting

    • We denken dat er binnenkort veel verandert op reisgebied en willen jullie graag helpen met alle voorbereidingen.

    • We hebben tal van verbeteringen aan onder meer onze app, onze website en ons beleid bekendgemaakt.

    • Een greep uit de veranderingen: een verbeterd communityteam, betere communicatietools en een geautomatiseerde aankomstgids voor gasten.

    Airbnb
    24 mei 2021
    Was dit nuttig?