3 manieren om meer gasten aan te trekken
Door meer flexibiliteit te bieden, verschijnt je advertentie in meer zoekresultaten. Trek zoveel mogelijk gasten aan door je werkgebied uit te breiden en verschillende prijzen en werktijden aan te bieden.
Je beschikbaarheid beheren
Voeg alle tijden toe waarop je kunt hosten. Voeg werktijden toe en kies een beschikbaarheidsvenster. Gasten kunnen alleen services vinden die beide hebben.
Op het tabblad Advertenties:
- Stel werktijden in. Tijdens je werktijden zien gasten je beschikbaarheid en kunnen ze je service boeken. Je kunt voor elk aanbod dezelfde of verschillende tijden instellen. Houd rekening met piektijden. Voor personal trainers zijn ochtenden bijvoorbeeld populairder, terwijl privékoks vooral 's avonds worden ingehuurd.
- Voeg een beschikbaarheidsvenster toe. Selecteer of gasten 3, 6, 9, 12 of 24 maanden van tevoren kunnen boeken. Je kunt dit per aanbod variëren.
In je kalender:
- Verfijn je beschikbaarheid. Je kunt uren buiten je normale werktijden toevoegen en tijden blokkeren waarop je niet kunt werken. Geblokkeerde tijden zijn van toepassing op je volledige aanbod.
- Synchroniseer kalenders. Koppel je kalender op Airbnb aan je Google Agenda. Evenementen in je Google Agenda blokkeren automatisch die tijden in je kalender op Airbnb.
Ben je klaar? Bekijk dan een voorbeeld van je advertentie om je beschikbaarheid te controleren en te checken wat gasten te zien krijgen.
Concurrerende tarieven
Het is een goed idee om ten minste 3 aanbiedingen te doen tegen een basis-, standaard- en premiumprijs om concurrerend te blijven en meer gasten aan te trekken. Met verschillende prijzen kun je hogere inkomsten en meer recensies krijgen. Gasten zijn bijvoorbeeld bereid om tussen de 52 en 95 dollar te betalen voor een driegangendiner, tussen de 54 en 96 dollar voor een behandeling in een spa of tussen de 46 en 75 dollar voor een fotoshoot.*
- Voeg een basisaanbod toe. Gasten zien je goedkoopste aanbod in de zoekresultaten. Een instapaanbod kan nieuwe gasten aantrekken en interesse wekken voor je andere aanbod.
- Bied een aangepast aanbod. Stuur aangepaste aanbiedingen met een betalingsverzoek op het tabblad Berichten voordat een gast boekt. Als je bijvoorbeeld personal training aanbiedt, kan een gast vragen of je een training in de vroege ochtend kunt geven of buiten je werkgebied kunt komen.
- Bied aanpassingen op maat. Je kunt ook een prijswijziging sturen op het tabblad Berichten nadat een gast heeft geboekt. Een gast wil bijvoorbeeld een French manicure of een specifiek ingrediënt voor de maaltijd.
- Stel een minimumprijs in. Als je een prijs per gast in rekening brengt, kun je een minimumprijs per boeking instellen. Dit is handig voor services die vaak in groepsverband zijn, zoals catering of maaltijden. Als een gast bijvoorbeeld een aanbod van 50 euro voor 2 gasten wil boeken en je minimum is 120 euro, dan moet die gast 120 euro betalen om te boeken.
- Geef korting. Trek gasten over de streep met tijdelijke korting, vroegboekkorting en korting voor grote groepen. Wanneer je korting toepast, zien gasten je oorspronkelijke prijs doorgehaald in de zoekresultaten en op je advertentie.
Je werkgebied uitbreiden
Denk nog eens na over of jij naar gasten toe gaat, gasten naar jou toe komen of beide. Als gasten naar jou toe komen, houd er dan rekening mee dat je alleen gevonden wordt als ze zoeken naar services in jouw omgeving.
Als jij naar gasten toe gaat:
- Denk na over je werkgebied. Als je in meer zoekresultaten wilt verschijnen, voeg dan zoveel mogelijk steden, buurten of postcodes toe aan je werkgebied.
- Geef aan of je flexibel bent. In je advertentiebeschrijving kun je aangeven naar welke gebieden je af en toe bereid bent te reizen of dat gasten contact met je kunnen opnemen als ze zich buiten je werkgebied bevinden.
Als gasten naar jou toe komen:
- Verifieer je adres. Gasten die je advertentie bekijken, zien de afstand en reistijd naar je locatie.
- Vermeld je bedrijfsnaam. Zo kunnen gasten je vinden wanneer ze aankomen.
- Voeg professionele foto's toe. Of je nu een activiteit in een spa, sportschool, salon of ergens anders organiseert, foto's van je locatie laten de kwaliteit van je service zien en helpen gasten je te vinden.
*Op basis van een online enquête in maart 2025 onder meer dan 700 gasten op Airbnb en potentiële nieuwe gasten in de VS.
De gebruikerservaring kan variëren per locatie. De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.