Airbnb's €700.000 Verhuurders Garantie

Seal_190px_nl-a721476bafb40ecb13133093fa969df9

Voor uw ultieme gemoedsrust.

U kunt zich ontspannen. U bent gedekt door onze €700.000 Verhuurders Garantie. Elke boeking, elke keer.

Point1-0789657ab0d47490f837713dcb2492a7

100% gratis voor alle verhuurders

Uw vertrouwen is belangrijk. Dus wij vragen hier geen geld voor. Elke boeking op Airbnb wordt gedekt door onze Verhuurders Garantie, helemaal gratis. Wij zijn er om u volledig gerust te stellen.

Point2-62d9f6c25aa49171712eb8dde172d65a

Dekking die de lat hoog legt

Onze verhuurders betekenen veel voor ons. Dit zijn niet alleen woorden; wij staan hier volledig achter, met een bedrag van €700.000. Dit is een uitzonderlijk beschermingsniveau in de reisbranche. U bent deel van de Airbnb familie, en wij staan achter onze familie.

Point3-042eef5617b2c938dff8a1c09d611d5b

IJzersterke ondersteuning

Airbnb is partner geworden van 'Lloyd's of London', een van de 's wereld's meest gerenommeerde verzekeraars. Dus in het zeldzame geval dat er iets mis gaat weet u dat u volledige bescherming geniet.

Seal_190px_nl-a721476bafb40ecb13133093fa969df9

De Verhuurders Garantie biedt Airbnb verhuurders totale geruststelling.

Hoewel de kans klein is dat u te maken krijgt met materiële schade op Airbnb, begrijpen wij dat u bescherming nodig heeft. De Verhuurders Garantie vergoedt u voor schade aan uw eigendommen tot €700.000.

Het is het nieuwste voorbeeld van Airbnb's inzet voor het creëren van een veilige en vertrouwde gemeenschap, wereldwijd.

Wat wordt door de Verhuurders Garantie gedekt?

De Verhuurders Garantie biedt bescherming voor maximaal €700.000 voor schade aan eigendommen in het zeldzame geval dat een gast schade veroorzaakt. De garantie geldt in een bepaald aantal landen (zie hieronder). Deze betalingen zijn onderworpen aan bepaalde voorwaarden, beperkingen en uitsluitingen, waarvan de details te vinden zijn in onze algemene voorwaarden.

Het Verhuurders Garantie Betaalverzoek formulier kan ingediend worden online.

Verhuurders die vragen om betaling via de Verhuurders Garantie accepteren om samen te werken met Airbnb en de verzekeraars. Hier valt onder: het verstrekken van de documentatie van het verlies en akkoord gaan met inspectie in het zeldzame geval dat dit nodig is.

Wat wordt niet gedekt door de Verhuurders Garantie?

De Verhuurders Garantie is geen verzekering en moet niet worden beschouwd als vervanging voor huis- of huurverzekering. Het volgende wordt door de Verhuurders Garantie niet gedekt:

  • contant geld en waardepapieren
  • verzamelobjecten
  • zeldzame kunst
  • juwelen
  • huisdieren
  • persoonlijke aansprakelijkheid

Verhuurders kunnen overwegen om dergelijke waardevolle voorwerpen te beveiligen of te verwijderen bij het verhuren van hun woning. Zij kunnen ook overwegen een aparte verzekering af te sluiten die deze items dekt. De Verhuurders Garantie geldt niet voor slijtage. Verhuurders kunnen ook als zij dit willen via ons systeem een ​​waarborg vragen dat slijtage dekt.

In welke landen geldt de Verhuurders Garantie?

Verhuurders in Australië, België, Brazilië, Canada, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, IJsland, Indonesië, Israël, Italië, Japan, Maleisië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Puerto Rico, Singapore, Taiwan, Thailand, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Korea, Zweden en Zwitserland komen momenteel in aanmerking. We streven ernaar de Verhuurders Garantie in andere landen te implementeren en zijn hier actief mee bezig.

Map-c5d079df1810253b5e7ad62408b40e56
Seal_190px_nl-a721476bafb40ecb13133093fa969df9

Veelgestelde vragen

Hoe werkt de Airbnb Verhuurders Garantie precies?

  • In een noodsituatie moet de verhuurder altijd eerst contact opnemen met de politie, hulpverleners of de juiste instantie. Neem hierna contact op met Klantenservice.
  • We hebben gemerkt dat verhuurders en gasten vaak onderling hun problemen weten op te lossen, dus het is het beste om te beginnen met de bron van het probleem. Als een verhuurder beweert dat een gast materiële schade of verlies van eigendommen heeft veroorzaakt moet de verhuurder eerst contact opnemen met de gast om hem/haar in te lichten over het probleem.
  • Indien een oplossing tussen verhuurder en gast niet gevonden kan worden, moet de verhuurder de Algemene Voorwaarden van de Airbnb Verhuurders Garantie doornemen om te bepalen of zij in aanmerking komen voordat een aanvraag naar Airbnb wordt gestuurd.
  • Verhuurders moeten hun aanvraag binnen 14 dagen indienen nadat de gast heeft uitgecheckt, of voordat de volgende gast incheckt, afhankelijk wat eerder plaatsvindt.
  • Voor betalingsverzoeken die op tijd zijn ingediend verzenden we binnen 24 uur een email ter bevestiging en later ook e-mails om de volgende stap te bespreken, zoals verdere documentatie van de verhuurder of gast.
  • Na ontvangst van voldoende informatie van zowel de verhuurder als de gast zullen we alle documentatie bekijken en het verzoek om betaling beoordelen. Na voltooiing van onze beoordelingen nemen we contact op met de verhuurder.
  • De duur van het proces hangt af van de ernst van het geval, de kwaliteit van de documentatie en de medewerking van verhuurder en gast. Wij streven ernaar om de meeste gevallen binnen een week na het indienen op te lossen.

Wat moet ik doen voordat ik een betalingsverzoek indien?

  • Neem contact op met uw gast om hem/haar op de hoogte te stellen van uw klacht. Het is vaak zo dat verhuurders en gasten hun problemen onderling op kunnen lossen.
  • Als het u en uw gast niet lukt om een oplossing voor het probleem te vinden, raden wij u aan een proces-verbaal in te dienen. Een proces-verbaal wordt aangemoedigd in alle gevallen en is vereist voor betalingsverzoeken die meer bedragen dan US$300.
  • Verzamel zo veel mogelijk documentatie om met het formulier in te dienen, inclusief foto's, ontvangstbewijzen, en het politierapport. U kunt ook eventuele andere documentatie indienen die eigendom, schade, en de schattingen van de reële marktwaarde van beschadigde artikelen aantoont.
  • Indien u denkt dat het betreffende geval niet gedekt wordt door de Verhuurders Garantie of als u andere vragen heeft kunt u contact opnemen met Airbnb Klantenservice.

Hoe kan ik een Airbnb Verhuurders Garantie betalingsverzoek indienen?

Log eerst in op Airbnb, hierna kunt u het online indienen. Voor betalingsverzoeken gelden de algemene voorwaarden van de Verhuurders Garantie dus raden wij u sterk aan om de algemene voorwaarden te lezen voordat u uw verzoek indient.

Welke informatie moet ik verschaffen met mijn aanvraag?

Hier zijn enkele voorbeelden van documentatie en informatie die het proces van het verwerken van uw verzoek om betaling zo snel mogelijk laten verlopen:

  • Foto's van de schade dat wordt verhaald
  • Een proces-verbaal voor schade die meer bedraagt dan US$300
  • Betalingsbewijzen of alternatief bewijs van de juiste reële marktwaarde of rapport kosten
  • Alle andere documentatie die volgens u nuttig kan zijn voor de verwerking van uw verzoek

Moet ik een waarborg hebben? Hoe werkt de Verhuurders Garantie met betrekking tot de waarborg?

De Verhuurders Garantie geldt niet voor slijtage. Verhuurders kunnen kiezen om gebruik te maken van ons eenvoudige systeem om een waar​​borg te vragen dat slijtage dekt. De Verhuurders Garantie is ontworpen om zeldzame gevallen van schade te dekken. Voor kleinere, eenvoudigere ongevallen (zoals een gebroken glas), kan een waarborg nuttig zijn.

Het toevoegen van een waarborg aan uw advertentie is eenvoudig. Ga naar Beheer Advertentie voor uw woning en wijzig dan uw waarborg instelling in de Prijzen en Voorwaarden sectie. Het Verhuurders tabblad is de snelste manier om daarheen te navigeren.

Moet ik huiseigenaren- of huurdersverzekering hebben?

De Verhuurders Garantie is geen verzekering en moet niet worden gezien als vervanging voor huiseigenaren- of huurverzekering. Verhuurders kunnen overwegen om een aparte verzekering te sluiten om kostbare eigendommen zoals sieraden, kunst of verzamelobjecten te dekken.

Wij adviseren alle verhuurders ten zeerste aan om de voorwaarden van hun verzekering na te lezen en te begrijpen wat wel en niet gedekt wordt. Niet alle verzekeringen dekken schade of verlies van eigendommen veroorzaakt door een gast die uw ruimte huurt.

Hoe lang duurt het voordat mijn betalingsverzoek verwerkt is?

De duur van het proces hangt af van de ernst van het geval, de kwaliteit van de documentatie en de medewerking van de verhuurder en huurder. Maar wij streven ernaar om de meeste gevallen binnen een week na indienen op te lossen.