Host_guarantee_120-26150cd37e16db6d314301096f101580

De €800.000 Verhuurders Garantie

Gemoedsrust. Gegarandeerd.

Elke boeking. Elke keer.

Je gemoedsrust is onbetaalbaar. En daarom brengen we hiervoor niets in rekening. Elke boeking op Airbnb wordt beschermd door onze Verhuurders Garantie en zonder extra kosten voor jou. Slaap lekker.

Ongekende bescherming

We zeggen niet alleen dat we onze verhuurders waarderen, we laten dit zien ook voor een bedrag van €800.000. Dit is een ongeëvenaard niveau van bescherming in de reisbranche. Jij maakt deel uit van de Airbnb-familie en wij staan achter onze familie.

Gemoedsrust

We zijn toegewijd aan het creëren van een veilige en vertrouwde community over de hele wereld. Hoewel schade aan eigendommen zelden voorkomt, begrijpen we dat je bescherming nodig kunt hebben. De Verhuurders Garantie vergoedt in aanmerking komende verhuurders schade tot €800.000.

Wat wordt beschermd?

De Verhuurders Garantie biedt over de hele wereld bescherming tot maximaal €800.000 aan schadevergoeding. Betalingen zijn onderworpen aan bepaalde voorwaarden, beperkingen en uitsluitingen. Lees voor meer informatie de Voorwaarden Verhuurders Garantie.

Het Verhuurders Garantie betalingsverzoekformulier kan worden ingediend online.

Verhuurders die onder de Verhuurders Garantie een betaling verlangen, gaan akkoord met de samenwerking met Airbnb en haar verzekeraars, inclusief het verstrekken van documentatie van het geclaimde verlies en gaan akkoord met inspectie in het zeldzame geval waarin het nodig kan zijn.

Wat wordt niet beschermd?

De Verhuurders Garantie mag niet worden beschouwd als een vervanging van verzekeringen van huiseigenaren of huurders. De Verhuurders Garantie biedt geen bescherming bij:

  • contant geld en waardepapieren
  • huisdieren
  • persoonlijke aansprakelijkheid
  • gedeelde of gemeenschappelijke ruimtes

Bepaalde eigendommen zoals sieraden, verzamelobjecten en kunstwerken hebben een beperktere bescherming. Verhuurders kunnen dergelijke waardevolle spullen beter goed opbergen of helemaal verwijderen en overwegen een onafhankelijke verzekering voor dergelijke items af te sluiten. De Verhuurders Garantie biedt geen bescherming tegen normale slijtage. Verhuurders kunnen ter bescherming tegen slijtage van ons systeem profiteren door een waarborg in te stellen.

Veel voorkomende vragen

Hoe werkt de Airbnb Verhuurders Garantie precies?

In een noodsituatie moet de verhuurder eerst contact opnemen met de politie, hulpverleners of de juiste instanties. Neem dan contact op Klantenservice.

Als de situatie geen noodsituatie betreft, moet de verhuurder contact opnemen met de gasten om ze van de klacht op de hoogte te brengen en er moet geprobeerd worden om samen tot een oplossing te komen alvorens een officiële claim wordt ingediend.

Als geen oplossing kan worden gevonden tussen verhuurder en gast, moet de verhuurder zorgvuldig de Voorwaarden Verhuurders Garantie bekijken en bepalen of hij of zij in aanmerking komt om bij Airbnb een verzoek in te dienen.

Verhuurders moeten hun aanvraag binnen 14 dagen nadat de gasten zijn vertrokken indienen of voor de aankomst van de volgende gast, afhankelijk van wat eerder plaatsvindt.

Voor betalingsverzoeken die tijdig zijn ingediend, sturen wij een e-mail ter bevestiging en binnen 24 uur follow-up e-mails om de volgende stappen te bespreken, zoals verdere documentatie van de verhuurder of gast.

Zodra we van zowel de verhuurder als de gast voldoende informatie hebben, zullen we alle documentatie bestuderen, het betalingsverzoek evalueren en na voltooiing contact opnemen met de verhuurder.

Hoe kan ik een Airbnb Verhuurders Garantie betalingsverzoek indienen?

Log in op Airbnb en dien in op online. Betalingsverzoeken zijn onderhevig aan Voorwaarden Verhuurders Garantie, dus we raden je aan om de bepalingen en voorwaarden goed door te nemen voordat je een claim indient.

Moet ik een waarborg hebben? Hoe werkt de Verhuurders Garantie met betrekking tot de waarborg?

De Verhuurders Garantie beschermt niet tegen normale slijtage. Verhuurders kunnen ons systeem gebruiken om een waarborg in te stellen om tegen slijtage te beschermen. De Verhuurders Garantie is ontworpen om te beschermen tegen zeldzame gevallen van schade. Voor kleinere en meer eenvoudige incidenten, zoals een gebroken glas, kan een waarborg handig zijn voor verhuurders.

Om een waarborg toe te voegen aan je advertentie ga je naar Advertentie Beheren, verander dan je waarborginstellingen in de sectie Tarieven en Voorwaarden. Het tabblad Verhuurder is de snelste manier om er te komen.

Wat moet ik doen voordat ik een betalingsverzoek indien?

Neem contact op met je gast om hem of haar op de hoogte te stellen van je klacht en probeer het probleem direct op te lossen. Vaak lossen verhuurders en gasten problemen onderling op.

Als het jou en je gast niet lukt om een oplossing voor het probleem te vinden, dan raden wij je aan een proces-verbaal in te dienen. Een proces-verbaal wordt aangemoedigd in alle gevallen en is vereist voor betalingsverzoeken die meer bedragen dan $300 USD.

Verzamel zoveel mogelijk documentatie om met je formulier mee te sturen. Nuttige documentatie en informatie waarmee je betaling zo snel mogelijk kan worden verwerkt, is onder andere:

  • foto's van de schade die wordt geclaimd
  • een proces-verbaal voor de schade van meer dan $300 USD
  • bonnen of alternatieve bewijzen van de accurate marktwaarde of kostenoverzicht
  • bewijs van eigendom
  • elke andere documentatie waarvan je denkt dat die nuttig is voor het verwerken van je verzoek

Als je niet zeker weet of het incident in kwestie onder de Verhuurders Garantie valt of als je nog vragen hebt, kun je contact opnemen met Klantenservice.

Moet ik huiseigenaren- of huurdersverzekering hebben?

De Verhuurders Garantie is geen verzekering en mag niet worden beschouwd als een vervanging van verzekeringen voor huiseigenaren of huurders. Verhuurders kunnen overwegen een onafhankelijk verzekering af te sluiten om waardevolle items te dekken die onderworpen zijn aan beperkte bescherming onder de Verhuurders Garantie, zoals sieraden, kunstwerken of verzamelobjecten. Zie onze Voorwaarden Verhuurders Garantie voor meer informatie.

Wij adviseren alle verhuurders de voorwaarden van hun verzekering goed te bekijken en te begrijpen wat wel of niet gedekt wordt. Niet alle verzekeringen dekken schade aan eigendommen veroorzaakt door een gast die je ruimte boekt.

Hoe lang duurt het voordat mijn betalingsverzoek verwerkt is?

De duur van het proces hangt af van de ernst van het geval, de kwaliteit van de documentatie en de medewerking van verhuurder en gast. Wij streven ernaar om de meeste gevallen binnen een week na het indienen op te lossen.