Host_guarantee_120-26150cd37e16db6d314301096f101580

Airbnb's €800.000 Verhuurders Garantie

Voor de ultieme gemoedsrust, hebben wij je eigendommen beschermd. Elke gekwalificeerde reservering, elke keer weer.

Altijd inclusief voor Gekwalificeerde Boekingen

Je gemoedsrust is onbetaalbaar. Daarom brengen we dit niet in rekening. Elke gekwalificeerde reservering op Airbnb wordt beschermd door onze Verhuurders Garantie zonder extra kosten voor jou. Slaap zonder zorgen. Je bent het waard.

Bescherming Die De Lat Hoger Legt

We zeggen niet alleen dat onze verhuurders veel voor ons betekenen. We handelen daar ook naar - met een bedrag van €800.000. Dit is een uitzonderlijk hoog beschermingsniveau in de reisbranche. Jij bent deel van de Airbnb familie, en wij staan achter onze familie.

Gemoedsrust voor Airbnb Verhuurders

Hoewel de kans klein is dat je te maken krijgt met materiële schade op Airbnb, begrijpen we dat je bescherming nodig hebt. De Verhuurders Garantie vergoedt jou voor maximaal €800.000 schade aan je in aanmerking komende woning. Het is het meest recente voorbeeld van Airbnb's toewijding om wereldwijd bij te dragen aan een veilige en vertrouwde community.

Wat wordt door de Verhuurders Garantie beschermd?

De Verhuurders Garantie biedt in bepaalde landen (zie hieronder) bescherming voor maximaal €800.000 schade aan in aanmerking komende eigendommen in het zeldzame geval van schade die door een gast is veroorzaakt en die niet direct kan worden opgelost met de gast. Deze betalingen zijn onderworpen aan bepaalde voorwaarden, beperkingen en uitsluitingen, meer informatie kan worden gevonden in onze Verhuurders Garantie voorwaarden en condities.

Het Verhuurders Garantie Betaalverzoek formulier kan ingediend worden online.

Verhuurders die vragen om betaling via de Verhuurders Garantie accepteren om samen te werken met Airbnb en de verzekeraars. Hier valt onder: het verstrekken van de documentatie van het verlies en akkoord gaan met inspectie in het zeldzame geval dat dit nodig is.

Wat dekt de Verhuurders Garantie niet?

De Verhuurders Garantie is geen verzekering en mag niet worden beschouwd als een vervanging van een verzekering van huiseigenaars of huurders. De Verhuurders Garantie dekt niet:

  • contant geld en waardepapieren
  • huisdieren
  • persoonlijke aansprakelijkheid
  • gedeelde of gemeenschappelijke ruimtes

Bepaalde goederen, zoals sieraden, verzamelobjecten en kunstwerken hebben een meer beperkte bescherming. Verhuurders kunnen dergelijke kostbaarheden beveiligen of verwijderen bij het verhuren van hun ruimte en misschien overwegen een extra verzekering af te sluiten om dergelijke items te dekken. De Verhuurders Garantie beschermt niet tegen normale slijtage. Verhuurders kunnen ter bescherming tegen slijtage ervoor kiezen ons eenvoudige systeem te gebruiken om een waarborg in te stellen.

Momenteel komen Verhuurders in Australië, België, Brazilië, Canada, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, IJsland, Indonesië, Israël, Italië, Japan, Maleisië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Puerto Rico, Singapore, Taiwan, Thailand, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Korea, Zweden en Zwitserland in aanmerking. We streven ernaar de Verhuurders Garantie in andere landen te implementeren en zijn hier actief mee bezig.

Veel voorkomende vragen

Hoe werkt de Airbnb Verhuurders Garantie precies?

In een noodsituatie moet de verhuurder altijd eerst contact opnemen met de politie, hulpverleners of andere juiste instantie. Neem hierna contact op met Klantenservice.

In alle andere situaties en als de verhuurder meent dat een gast materiële schade of verlies heeft veroorzaakt, moet de verhuurder eerst contact opnemen met de gast om hem of haar op de hoogte van de klacht te stellen en te proberen om samen tot een oplossing te komen.

Als de verhuurder en gast niet samen tot een oplossing kunnen komen dan moet de verhuurder, voordat de aanvraag naar Airbnb wordt gestuurd, de Airbnb Verhuurders Garantie Voorwaarden goed doornemen om te bepalen of hij/zij in aanmerking komt.

Verhuurders moeten hun aanvraag binnen 14 dagen nadat de gast heeft uitgecheckt indienen, of voordat de volgende gast incheckt, afhankelijk wat eerder plaatsvindt.

Voor Betalingsverzoeken die op tijd zijn ingediend, sturen we binnen 24 uur een bevestigingsmail en ook later nog e-mails om de volgende stappen te bespreken, zoals verdere documentatie van de verhuurder of gast.

Als we voldoende informatie van zowel de verhuurder als de gast hebben ontvangen zullen we alle documentatie bekijken en het betalingsverzoek beoordelen. Na voltooiing van onze evaluatie nemen we contact op met de verhuurder.

De duur van het proces hangt af van de ernst van het geval, de kwaliteit van de documentatie en de medewerking van verhuurder en gast. Wij streven ernaar om de meeste gevallen binnen een week na het indienen op te lossen.

Hoe kan ik een Airbnb Verhuurders Garantie betalingsverzoek indienen?

Log eerst in op Airbnb en dien het hierna online in. Voor betalingsverzoeken gelden de algemene voorwaarden van de Verhuurders Garantie dus we raden je sterk aan om de algemene voorwaarden te lezen voordat je je verzoek indient.

Moet ik een waarborg hebben? Hoe werkt de Verhuurders Garantie met betrekking tot de waarborg?

De Verhuurders Garantie beschermt niet tegen normale slijtage. Verhuurders kunnen ter bescherming tegen slijtage ervoor kiezen ons eenvoudige systeem te gebruiken om een waarborg in te stellen. De Verhuurders Garantie is ontworpen om te beschermen tegen zeldzame gevallen van schade. Voor kleinere, eenvoudigere ongevallen (zoals een gebroken glas), kan voor verhuurders een waarborg handig zijn.

Het toevoegen van een waarborg aan je advertentie is eenvoudig. Ga naar Advertentie Beheren voor je woning en wijzig dan je waarborg instellingen in het gedeelte Tarieven en Voorwaarden. Het Verhuurders tabblad is de snelste manier om daar te komen.

Wat moet ik doen voordat ik een betalingsverzoek kan indienen?

Neem contact op met je gasten om ze op de hoogte te stellen van je klacht en probeer het probleem eerst rechtstreeks met je gasten op te lossen. Het is vaak het geval dat verhuurders en gasten hun problemen onderling kunnen oplossen.

Als het jou en je gast niet lukt om een oplossing voor het probleem te vinden, dan raden wij je aan een proces-verbaal in te dienen. Een proces-verbaal wordt aangemoedigd in alle gevallen en is vereist voor betalingsverzoeken die meer bedragen dan US$300.

Verzamel zoveel mogelijk documentatie om samen met het formulier in te dienen, inclusief foto's, ontvangstbewijzen, proces-verbaal en eventuele andere documentatie die eigendom, schade en schattingen van de reële marktwaarde van de beschadigde artikelen aantoont.

Als je denkt dat het incident in kwestie niet in aanmerking komt voor bescherming onder de Verhuurders Garantie of als je andere vragen hebt, kun je contact opnemen met Airbnb Klantenservice.

Welke informatie moet ik meesturen met mijn aanvraag?

Hier zijn enkele voorbeelden van documentatie en informatie die het verwerken van je Betaalverzoek zo snel mogelijk zal laten verlopen:

Foto's van de schade dat wordt verhaald

Een proces-verbaal voor schade die meer bedraagt dan US$300

Betaalbewijzen of een alternatief bewijs van de juiste reële marktwaarde of rapportkosten

Alle andere documentatie die volgens jou nuttig kan zijn voor de verwerking van je verzoek

Moet ik huiseigenaren- of huurdersverzekering hebben?

De Verhuurders Garantie is geen verzekering en moet niet gezien worden als vervanging voor huiseigenaren- of huurdersverzekering. Verhuurders kunnen overwegen om een aparte verzekering af te sluiten om kostbare eigendommen zoals sieraden, kunst of verzamelobjecten te dekken, die niet vallen onder de bescherming van de Verhuurders Garantie. Ga hierheen voor meer informatie Bekijk onze Verhuurders Garantie Voorwaarden.

We raden alle verhuurders ten zeerste aan de voorwaarden van hun verzekering goed door te nemen en te begrijpen wat deze wel of niet dekt. Niet alle verzekeringen dekken schade aan eigendommen, die veroorzaakt zijn door een gast die je ruimte heeft geboekt.

Hoe lang duurt het voordat mijn betalingsverzoek verwerkt is?

De duur van het proces hangt af van de ernst van het geval, de kwaliteit van de documentatie en de medewerking van de verhuurder en gast. Wij streven er echter naar om de meeste gevallen binnen een week na indienen op te lossen.