We vereisen dat iedereen die deel uitmaakt van onze community zich aan deze eenvoudige regels houdt om een geweldige gast te zijn:
Airbnb moedigt hosts aan om schendingen van deze basisregels snel te melden. We accepteren meldingen rechtstreeks van verhuurders die contact met ons opnemen, evenals van buren.
Wanneer een verhuurder te maken heeft met een vermoedelijke of daadwerkelijke schending van deze basisregels, vragen we hen om:
Wij zetten ons in voor het handhaven van deze basisregels. De acties die we ondernemen kunnen onder meer bestaan uit het verstrekken van informatie aan gasten over het beleid en het geven van waarschuwingen. Wanneer herhaalde of ernstige schendingen van deze basisregels worden gemeld, kunnen gasten ook worden geschorst of uit onze community worden verwijderd.
Naast de standaard Huisregels die in deze basisregels worden behandeld, kunnen verhuurders ook een aantal aanvullende regels aan hun advertentiepagina toevoegen. Als een gast een van deze aanvullende regels overtreedt, kunnen verhuurders contact opnemen met de klantenservice om te helpen met de juiste vervolgstappen.
Naast de bovenstaande basisregels is goede communicatie tussen verhuurders en gasten belangrijk voor een succesvol verblijf. Wanneer gasten in staat zijn (niet buiten het bereik van de mobiele telefoon, enz.), Airbnb stimuleert gasten om te reageren wanneer een verhuurder contact opneemt om een probleem om te lossen.
Gasten kunnen bezwaar maken tegen beslissingen onder dit beleid door contact op te nemen met de klantenservice of via de link die we verstrekken om de beroepsprocedure in gang te zetten. Bij het beoordelen van beroepen houden we rekening met eventuele aanvullende informatie die de gast verstrekt, zoals nieuwe of gecorrigeerde informatie, schendingen van ons Recensiebeleid of andere relevante omstandigheden met betrekking tot de schending(en).