Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Communitybeleid

Basisregels voor gasten

Dit artikel is automatisch vertaald.

We vereisen dat iedereen die deel uitmaakt van onze community zich aan deze eenvoudige regels houdt om een geweldige gast te zijn:

  • Ga met de woning van je verhuurder alsof die van jezelf is
  • Houd je aan de standaard Huisregels van de host

Details van de basisregels

Ga met de woning van je verhuurder alsof die van jezelf is

  • Netheid: Gasten mogen de accommodatie niet achterlaten in een staat die overmatige of grondige reiniging vereist (beschimmelde vaat, vuile tapijten, vlekken van huisdieren, enz.). Schoonmaakkosten die door verhuurders zijn ingesteld, zijn alleen bedoeld om de kosten van de standaardreiniging tussen reserveringen te dekken (wasgoed, stofzuigen, enz.).
  • Zwerfvuil: Gasten moeten hun afval in daarvoor bestemde vuilnisbakken doen en rekening houden met overmatige hoeveelheden afval.
  • Schade: Waar gasten schade veroorzaken die verder gaat dan normale slijtage, verwachten we dat gasten verhuurders zo snel mogelijk op de hoogte stellen van de schade en samenwerken met de verhuurder om een redelijke oplossing te vinden. Van gasten wordt verwacht dat ze een redelijke vergoeding aanvragen betalen als ze verantwoordelijk zijn voor schade, ontbrekende objecten of onverwachte schoonmaakkosten. Meer informatie over het in rekening worden gebracht voor schade.

Houd je aan de standaard Huisregels van de host

  • Goedgekeurde gasten: Gasten moeten het goedgekeurde aantal gasten respecteren en moeten hun verhuurder vragen als ze niet zeker zijn over de regels voor bezoekers. Verstorende bijeenkomsten zijn altijd verboden. Meer informatie vind je in ons Beleid voor overlast voor de community.
  • Inchecktijd: Gasten moeten het incheckvenster van hun verhuurder respecteren en mogen niet voor of na het aangewezen venster inchecken zonder voorafgaande toestemming van de verhuurder.
  • Uitchecktijd: Gasten moeten uitchecken, inclusief sleuteloverdracht, tegen de aangewezen uitchecktijd die op de Airbnb-reservering staat vermeld, en mogen geen bezittingen achterlaten op de accommodatie na de aangewezen uitchecktijd voor opslag of later ophalen zonder voorafgaande toestemming van de verhuurder.
  • Roken: Gasten moeten de regels voor 'niet roken' respecteren en moeten hun verhuurder vragen of ze niet zeker zijn over de beperkingen. Dit omvat het gebruik van tabak, cannabis, e-sigaretten, enz. Gasten zijn verantwoordelijk voor het naleven van de toepasselijke wetgeving.
  • Goedkeuringen voor huisdieren: Gasten mogen geen huisdieren meenemen in een accommodatie die is aangewezen als 'geen huisdieren' in de huisregels, meer huisdieren meenemen dan zijn goedgekeurd in een accommodatie, of de verhuurder niet informeren over eventuele huisdieren die in de accommodatie zijn gebracht. Houd er rekening mee dat hulpdieren niet als huisdieren worden beschouwd. Meer informatie over onze regels over hulpdieren in ons Toegankelijkheidsbeleid.
  • Lawaai: Gasten moeten aangewezen stille uren respecteren en de omliggende gemeenschap niet storen met een storend geluidsniveau (harde muziek, schreeuwen, deuren dichtslaan, enz.).
  • Commerciële film en fotografie: Gasten mogen niet deelnemen aan film of fotografie die bedoeld is voor commercieel gebruik of winst, zonder gedocumenteerde toestemming van de verhuurder.

Schending melden

Airbnb moedigt hosts aan om schendingen van deze basisregels snel te melden. We accepteren meldingen rechtstreeks van verhuurders die contact met ons opnemen, evenals van buren.

Wanneer een verhuurder te maken heeft met een vermoedelijke of daadwerkelijke schending van deze basisregels, vragen we hen om:

  • Communiceer met de gast - dit is vaak de snelste weg naar oplossing.
  • Leg het probleem vast via de Airbnb-berichtenreeks, een gemailde klacht van een buurman, foto 's, enz.
  • Neem via het Resolutiecentrum contact met ons op om eventuele problemen te melden of om betaling voor schade te vragen.
  • Schrijf een eerlijke recensie met feedback, zodat de gast kan verbeteren voor toekomstige verhuurders.

Gasten aan deze basisregels houden 

Wij zetten ons in voor het handhaven van deze basisregels. De acties die we ondernemen kunnen onder meer bestaan uit het verstrekken van informatie aan gasten over het beleid en het geven van waarschuwingen. Wanneer herhaalde of ernstige schendingen van deze basisregels worden gemeld, kunnen gasten ook worden geschorst of uit onze community worden verwijderd.

Naast de standaard Huisregels die in deze basisregels worden behandeld, kunnen verhuurders ook een aantal aanvullende regels aan hun advertentiepagina toevoegen. Als een gast een van deze aanvullende regels overtreedt, kunnen verhuurders contact opnemen met de klantenservice om te helpen met de juiste vervolgstappen.

Communiceer snel met de host als er zich problemen voordoen 

Naast de bovenstaande basisregels is goede communicatie tussen verhuurders en gasten belangrijk voor een succesvol verblijf. Wanneer gasten in staat zijn (niet buiten het bereik van de mobiele telefoon, enz.), Airbnb stimuleert gasten om te reageren wanneer een verhuurder contact opneemt om een probleem om te lossen.

Aantrekkelijke inbreuken

Gasten kunnen bezwaar maken tegen beslissingen onder dit beleid door contact op te nemen met de klantenservice of via de link die we verstrekken om de beroepsprocedure in gang te zetten. Bij het beoordelen van beroepen houden we rekening met eventuele aanvullende informatie die de gast verstrekt, zoals nieuwe of gecorrigeerde informatie, schendingen van ons Recensiebeleid of andere relevante omstandigheden met betrekking tot de schending(en).

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

  • Zo werkt het • Gast

    De attente gast

    Het draait bij ons allemaal om het onderlinge contact en vertrouwen tussen leden van onze community, van het delen van jouw verhaal in je profiel tot het schrijven van eerlijke recensies.
  • Communitybeleid

    Wat er wordt verwacht van gasten

    We verwachten dat onze gasten bepaalde normen handhaven en rekening houden met en respect hebben voor hun Hosts, de buren van Hosts en alle andere leden van de gemeenschap die ze ontmoeten.
  • Communitybeleid

    Onze community gezond houden

    Terwijl onze community de wereld rondreist en wereldburgers verwelkomt in hun ruimtes, is het belangrijk om te proberen ziekteoverdracht te verminderen.
Hulp met je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden