Het maximale uit het tabblad Berichten halen
Het tabblad Berichten is je inbox bij Airbnb. Al je berichten over verhuren, reizen en van Airbnb Support staan hier bij elkaar. Met functies op het tabblad Berichten kun je:
- berichten filteren en zoeken;
- vooraf geschreven sjablonen, zogeheten snelle reacties, verzenden en inplannen;
- recente berichten aanpassen en ongedaan maken;
- communiceren met elke gast van een boeking in 1 draadje;
- met leesbevestigingen zien wanneer gasten je berichten lezen;
- je reisgids delen en activiteiten en services op Airbnb aanbevelen;
- foto's en video's aan berichten toevoegen.
Berichten filteren en zoeken
Op het tabblad Berichten staan berichten verdeeld in categorieën. De belangrijkste categorieën zijn Homes, Experiences, Services, Reizen, Support en Privéberichten.
In de standaardweergave, Alles, zie je alleen de categorieën die relevant zijn voor jouw Airbnb-account. Selecteer een categorie om berichten op type te filteren.
Als je Homes kiest, kun je daarna deze extra filters toepassen:
- Ongelezen geeft alleen ongeopende berichten weer.
- Boekingsfase sorteert berichten op boekingsaanvragen, aankomende boekingen, op dit moment te gast en eerdere boekingen.
- Advertenties sorteert berichten op advertentie (als je meerdere advertenties hebt).
- Met ster geeft alleen de berichten weer die je met een ster hebt gemarkeerd.
Als je Experiences en Services kiest, kun je daarna deze extra filters toepassen:
- Ongelezen geeft alleen ongeopende berichten weer.
- Met ster geeft alleen de berichten weer die je met een ster hebt gemarkeerd.
- Groepsberichten geeft gesprekken weer met meer dan 1 gast per boeking.
Als je een co‑host hebt of zelf Superhost-ambassadeur bent, vind je op het tabblad Berichten deze filters:
- Co‑host toont gesprekken tussen jou en de co‑host(s) van een accommodatie.
- Superhost-ambassadeur geeft berichten weer tussen jou en hosts aan wie je gekoppeld bent.
Het filter Reizen geeft berichten weer die je als gast verzendt en ontvangt. Het filter Support toont gesprekken met het supportteam van Airbnb.
Op zoek naar een specifiek gesprek? Je kunt zoeken op namen, woorden of zinnen. Als je filters hebt ingesteld, worden de zoekresultaten daarop afgestemd. Daardoor vind je sneller het gesprek dat je zoekt.
Snelle reacties verzenden
Een snelle reactie is een kort, vooraf geschreven bericht dat als sjabloon in je berichtinstellingen wordt opgeslagen.
Met behulp van tijdelijke aanduidingen voor gegevens, zoals de voornaam van de gast, kun je elk bericht personaliseren door informatie uit je advertentie of de boeking op te halen.
Met snelle reacties reageer je snel en bespaar je tijd. Maak je eigen snelle reacties of pas de sjablonen van Airbnb aan. Je kunt ze meteen verzenden of inplannen voor belangrijke momenten.
Lees meer over snelle reacties voor hosts van woningen, activiteiten of services.
Communiceren met een groep
Voor elke boeking wordt een nieuw gesprek gestart op het tabblad Berichten. De gast die geboekt heeft, kan andere gasten uitnodigen voor de boeking. Gasten die de uitnodiging accepteren, worden aan het gesprek toegevoegd.
Als je een activiteit organiseert, worden alle gasten die voor dezelfde datum en tijd boeken automatisch toegevoegd aan één groepsgesprek. Ze kunnen hun medereizigers ook uitnodigen.
Hosts en co‑hosts sturen berichten naar de hele groep. Gasten kunnen alle berichten lezen, zelfs als ze pas later in het gesprek rollen, zodat je jezelf niet hoeft te herhalen.
Via de knop Informatie ga je naar een overzicht van de boeking en het gesprek, waaronder een lijst met iedereen die zich bij de boeking heeft gevoegd. Klik op de foto van een gast om het bijbehorende profiel te bekijken en een indruk te krijgen van wie je te gast krijgt.
Andere berichtenfuncties gebruiken
Via andere functies op het tabblad Berichten kunnen hosts en co‑hosts contact leggen met gasten, zowel voor, tijdens als na de boeking, maar ook met elkaar.
- Door te antwoorden in een apart draadje kun je een discussie starten wanneer je reageert op een bericht, waarbij je reactie onder het oorspronkelijke bericht wordt gehangen.
- Met bewerkingstools kun je een bericht binnen 15 minuten na verzending bewerken en een verzonden bericht binnen 24 uur ongedaan maken.
- Met leesbevestigingen zie je of gasten of anderen je berichten hebben bekeken, tenzij ze deze functie in hun accountinstellingen hebben uitgeschakeld.
- Met aanbevelingen deel je eenvoudig je reisgids en geef je tips over activiteiten of services in de buurt.
- Met foto's en video's delen kun je bestanden toevoegen aan je berichten aan co‑hosts en gasten nadat hun boeking is bevestigd.
Veelgestelde vragen over het tabblad Berichten
De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.
