Toegankelijke Airbnb's

Zo maken we het makkelijker om via ons op reis te gaan.
Een mobiele telefoon met het flapvenster Meer filters, een van de vele zoekfilters. Er is een onderdeel met als titel Toegankelijkheidsvoorzieningen. Hieronder zijn toegankelijkheidsvoorzieningen gegroepeerd op categorie, zoals gasteningang en parkeerplaats. Je kunt hier zoveel voorzieningen aanvinken als je wilt.

Verbeterde zoekfilters

We hebben onze toegankelijkheidsfilters vereenvoudigd, zodat je nog makkelijker kunt zoeken.

Toegankelijkheidscheck

We checken of elke toegankelijkheidsvoorziening die hosts van een woning naar ons sturen correct is.
Een mobiele telefoon met een aantal toegankelijkheidsvoorzieningen op een advertentie. De eerste voorziening is 'Drempelvrije ingang voor gasten', met daaronder foto's. Daaronder staat een tweede toegankelijkheidsvoorziening, 'Ingang voor gasten breder dan 81 cm', gevolgd door een foto.
Een mobiele telefoon met een draadje tussen een gast en een host. De host geeft aan dat de accommodatie toegankelijk is en de gast wil meer over de ruimte weten. Het bericht van de gast luidt: "Hoi Shea, bevindt de hellingbaan zich bij de voor- of achteringang van je woning?" De reactie van de host luidt: "Hallo Adam, de hellingbaan bevindt zich aan de voorkant. Goed dat je het vraagt."

Rechtstreeks communiceren met hosts

Vraag host rechtstreeks om meer informatie over de toegankelijkheidsvoorzieningen van hun accommodatie of activiteit.
Drie generaties van een familie lachen en hebben plezier in een toegankelijke Airbnb. Voor het oudste familielid staat een rolstoel.

Luister naar de verklaring over digitale toegankelijkheid van Airbnb

Digitale toegankelijkheid bij Airbnb

Airbnb streeft ernaar om de website en mobiele apps te laten voldoen aan de Europese toegankelijkheidswet en de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 op niveau AA.

Hoe we werken

  • We gebruiken de beste methodes voor digitale toegankelijkheid in onze ontwerp- en engineeringprocessen.
  • We trainen ons personeel trainen voortdurend op het gebied van toegankelijkheid.
  • We voeren zowel intern als extern kwaliteitscontroles uit.
  • We zetten een speciaal interdisciplinair team in om problemen met digitale toegankelijkheid van onze site en apps op te sporen en te verhelpen.
  • We trainen de medewerkers van ons supportteam om problemen met digitale toegankelijkheid op te lossen.

Feedback

Als je feedback over de digitale toegankelijkheid van Airbnb hebt, horen we dat graag. Stuur een e-mail naar digital-accessibility@airbnb.com.

Gespecialiseerde teams

De teams van Airbnb ontwikkelen producten die voor iedereen geschikt zijn. Deze teams werken samen met techneuten, ontwerpers en anderen binnen het bedrijf om ervoor te zorgen dat toegankelijkheid altijd hoog in het vaandel staat bij onze producten.

Wat we doen voor digitale toegankelijkheid

We ontwerpen onze interface en apps met het oog op toegankelijkheid.

Om goed toegankelijk te zijn, werken we samen met:

Logo van United Spinal Association
Logo van National Council on Independent Living
Logo van American Association of People with Disabilities
Logo van Red Costarricense de Turismo Accesible

We staan voor je klaar

Ga voor meer informatie naar ons Helpcentrum.