Alles over AirCover voor hosts
AirCover voor hosts biedt volledige bescherming voor wanneer je gasten over de vloer hebt. De bescherming bestaat uit identiteitsverificatie van gasten, screening van boekingen, een Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts van 1 miljoen USD en schadebescherming tot wel 3 miljoen USD, met bescherming voor je kostbaarheden, geparkeerde auto's en boten bij je accommodatie.
Identiteitsverificatie van gasten
Vertrouwen is de fundering van onze community. Daarom moeten gasten eerst hun identiteit laten verifiëren vóórdat ze mogen boeken. Tijdens de identiteitsverificatie controleren we bepaalde persoonsgegevens, zoals de wettelijke naam, het adres, het telefoonnummer of andere contactgegevens.
Zodra gasten zijn geverifieerd, krijgen ze een badge voor identiteitsverificatie. Deze is rood met een vinkje en staat op Airbnb naast iemands profielfoto. Daarnaast voeren we mogelijk een antecedentenonderzoek uit bij gasten in de VS.
Screening van boekingen
Ons beleid tegen overlast voor omwonenden verbiedt ongeoorloofde en storende feesten. We gebruiken onze eigen screeningtechnologie voor boekingen om dat beleid te handhaven en de kans op dit soort feesten te verkleinen.
Het systeem bepaalt op basis van allerlei signalen of een boeking geblokkeerd moet worden, waaronder het type advertentie dat wordt geboekt, de duur van het verblijf, de afstand tot de accommodatie vanaf de woonplaats van de gast en of de boeking lastminute is.
Meer informatie over de technologie die we gebruiken om boekingen te screenen
Schadebescherming tot wel 3 miljoen USD
Al meer dan tien jaar biedt Airbnb hosts toonaangevende schadebescherming. De Bescherming voor hosts bij materiële schade is onderdeel van AirCover voor hosts en biedt de volgende bescherming als een gast niet betaalt voor schade aan je woning of bezittingen die tijdens een verblijf is ontstaan:
- Schadebescherming tot 3 miljoen USD: dit geldt voor zowel de woning als de inboedel.
- Kunst en kostbaarheden: bij schade vergoeden we kunstwerken, sieraden en verzamelobjecten.
- Bescherming van auto's en boten: we bieden voortaan ook bescherming tegen schade aan auto's, boten en andere vaartuigen die bij je accommodatie aanwezig zijn.
- Schade door huisdieren: schade door viervoeters is opgenomen in de bescherming.
- Grondige reiniging: we vergoeden extra schoonmaakkosten die nodig zijn om vlekken en rookgeuren te verwijderen.
- Inkomensverlies: gederfde inkomsten als je bevestigde Airbnb-boekingen moet annuleren vanwege schade door gasten, vallen onder de bescherming.
- 24-uursnoodlijn: als je je onveilig voelt, kun je dag en nacht via onze app contact opnemen met speciaal opgeleide veiligheidsmedewerkers.
Eenvoudige vergoeding
Als een gast je ruimte of bezittingen beschadigt, dan kun jij (of een co-host met volledige toegang namens jou) eenvoudig een vergoedingsverzoek indienen via ons Resolutiecentrum. Bovendien kun je de status op de voet volgen, van het moment dat je de claim hebt ingediend tot en met de uitbetaling. Je verzoek gaat eerst naar de gast. Als die niet binnen 24 uur reageert of betaalt, kun je Airbnb erbij betrekken. Superhosts (met accommodaties buiten de Amerikaanse staat Washington) krijgen hierbij voorrang en ontvangen sneller hun vergoeding.
Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts van 1 miljoen USD
De Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts maakt deel uit van AirCover voor hosts en beschermt je in het zeldzame geval dat gasten letsel oplopen of hun bezittingen beschadigd raken of gestolen worden tijdens hun verblijf in jouw ruimte. Mensen die je bij je verhuuractiviteiten helpen (zoals co-hosts en schoonmakers) vallen ook onder deze bescherming.
De Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts beschermt je wanneer je wettelijk aansprakelijk bent gesteld voor:
- lichamelijk letsel bij een gast (of anderen)
- schade aan of diefstal van eigendommen van een gast (of anderen)
- schade die een gast (of anderen) aan gemeenschappelijke ruimtes heeft toegebracht, zoals een hal of nabijgelegen woningen
Als je in het kader van de aansprakelijkheidsverzekering een claim wilt indienen, gebruik je daarvoor ons aanvraagformulier. We sturen je gegevens naar onze externe verzekeringsmaatschappij, waar je claim door een medewerker in behandeling wordt genomen. Je claim wordt volgens de voorwaarden van de verzekeringspolis afgehandeld.
Als host van een ervaring ben je beschermd door onze Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen.
Meer informatie over de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts
Airbnb Services in your home
Similar to how you’re covered by Host liability insurance through AirCover for Hosts, service hosts are covered by Airbnb’s Experiences & Services liability insurance. All service hosts are also required to maintain liability insurance appropriate for their business while providing a service.
When Airbnb Services take place in your home, Experiences & Services liability insurance applies if the service host is responsible for damaging your home or belongings.
Get more details about Experiences & Services liability insurance.
AirCover for Hosts’ Host damage protection, Host liability insurance, and Experiences & Services liability insurance don’t cover hosts who offer stays or experiences in Japan, where Japan Host Insurance and Japan Experience Protection Insurance apply, or hosts who offer stays through Airbnb Travel LLC. Keep in mind that all coverage limits are shown in USD.
Host liability insurance and Experiences & Services liability insurance are underwritten by third-party insurers. If you’re hosting homes, experiences, or services in the UK, the Host liability and Experiences & Services liability insurance policies are underwritten by Zurich Insurance Company Ltd., and arranged and concluded at no additional cost for UK hosts by Airbnb UK Services Limited, an appointed representative of Aon UK Limited, who are authorized and regulated by the Financial Conduct Authority. Aon’s FCA register number is 310451. You can check this by visiting the Financial Services Register or contacting the FCA at 0800 111 6768. The Host liability and Experiences & Services liability policies within AirCover for Hosts are regulated by the Financial Conduct Authority, the remaining products and services are not regulated products arranged by Airbnb UK Services Limited. FPAFF609LC
In the EU, these policies have been arranged and concluded at no additional cost for the benefit of EU hosts by Airbnb Marketing Services SLU, an external collaborator of Aon Iberia Correduría de Seguros y Reaseguros, SAU, which is authorized and regulated by Autoridad de Control de la Dirección General de Seguros y Fondos de Pensiones, registered by the serial number of J0170.
Aon Iberia Correduría de Seguros y Reaseguros SAU is acting as intermediary for the EU, participating in the distribution of insurance in EU countries under the freedom of services regime to provide services under the Spanish Insurance Distribution Law, the Insurance Distribution Directive, and other legal or regulatory provisions. Without prejudice to the authority of the host country where insurance distribution services are provided, the member state responsible for the supervision of Aon is the Kingdom of Spain and the Supervisory Authority, the General Directorate of Insurance and Pension Funds, at Paseo de la Castellana 44, 28046 – Madrid.
Host damage protection isn’t insurance and isn’t related to Host liability insurance. For listings in Washington state, Airbnb’s contractual obligations under Host damage protection are covered by an insurance policy purchased by Airbnb. For hosts whose country of residence or establishment is outside of Australia, these Host Damage Protection Terms apply. For hosts whose country of residence or establishment is within Australia, Host damage protection is subject to the Host Damage Protection Terms for Australian Users.
Information contained in this article may have changed since publication.