Zo stellen we gasten verantwoordelijk voor schade
Samenvatting
Als gasten schade veroorzaken aan een accommodatie, kunnen de kosten verhaald worden op hun betaalmethode.
Deze veranderingen zijn geïnspireerd op de feedback van hosts.
Onze community is gebouwd op vertrouwen en die basis proberen we voortdurend te versterken. Als een gast, een huisdier van een gast of iemand die de gast heeft uitgenodigd tijdens een verblijf in jouw Airbnb materiële schade veroorzaakt, willen we gasten daarvoor verantwoordelijk kunnen stellen. Dat geeft jou als host meer gemoedsrust.
Om onze community van hosts hierbij beter te ondersteunen, krijgen gasten vanaf eind mei het bericht dat schade aan jouw ruimte of eigendommen via hun betaalmethode op hen verhaald kan worden.* In het kader van deze verandering is het niet meer mogelijk om een waarborgsom te vragen via advertentie-instellingen. Als je al een waarborgsom had, is deze niet meer van kracht op je hostaccount.
De bescherming voor hosts is altijd in beweging
Om je gemoedsrust te geven, geven we je ook toegang tot snellere hulp als er iets misgaat tijdens een verblijf. Voorheen moest je 72 wachten om een reactie van een gast te krijgen op eventuele restitutieverzoeken. Als je nu binnen 24 uur nog niets van een gast hebt gehoord, kun je contact opnemen met het communityteam voor hulp bij het escaleren van je aanvraag met een gast.
Zo krijg je een vergoeding uitgekeerd voor onverhoopte schade tijdens een verblijf:
- Verzamel bewijs van de schade (foto's, video's, een prijsopgave van de reparatie of schoonmaak en/of betalingsbewijzen).
- Dien binnen 14 dagen na het vertrek van de desbetreffende gast een AirCover voor hosts-verzoek in via ons Resolutiecentrum.
- Nadat je je AirCover voor hosts-verzoek hebt ingediend, heeft je gast 24 uur de tijd om te betalen. Als de gast weigert het volledige bedrag te betalen of niet reageert, kun je de klantenservice van Airbnb erbij betrekken. De gedekte schade kan in rekening worden gebracht op de betaalmethode van je gast.
- Houd er rekening mee dat je, als je de klantenservice van Airbnb bij je AirCover voor hosts-verzoek wilt betrekken, dit wel binnen 30 dagen na het ontstaan van de schade of het verlies moet doen.
Ondersteuning via AirCover voor hosts
Afgelopen november hebben we AirCover voor hosts gelanceerd: volledige bescherming, gratis voor elke host, alleen op Airbnb. AirCover voor hosts is inclusief een bescherming tot $1.000.000 USD bij schade.** In de loop der jaren hebben we van hosts gehoord dat het van groot belang is dat gasten aansprakelijk gesteld kunnen worden. Daarom blijven we verbeteringen aanbrengen in de manieren waarop we dit kunnen doen.
Sinds we AirCover voor hosts hebben geïntroduceerd, hebben hosts grotendeels positief gereageerd. "Ik ben erg onder de indruk van AirCover [voor hosts]", zegt Superhost Janet uit Boston. Hoewel ze een probleem had met sommige gasten, kreeg ze meteen een reactie op haar AirCover-vergoedingsverzoek.
"Ik had een gast die het handvat van de droger had gebroken. Ik heb de gast onmiddellijk op de hoogte gesteld en hem laten weten dat ik een [vergoedings]verzoek zou indienen via AirCover [voor hosts]", zegt Superhost Luz uit Saskatchewan, Canada. Hoewel de gast weigerde de schade te betalen, kon ze snel worden vergoed via AirCover voor hosts. Slechts een paar minuten later was haar vergoedingsverzoek goedgekeurd en de betaling onderweg.
Het doet ons goed dat AirCover voor hosts zo behulpzaam is voor hosts zoals jij. Met onze verbeteringen houden we gasten verantwoordelijk in het geval dat ze materiële schade veroorzaken tijdens een verblijf. Met deze update willen we het terugbetalingsproces versnellen en je eerder uitbetalen.
Bij het aanpassen van onze voorwaarden en bescherming houden we altijd rekening met jullie feedback. We doen er alles aan om onze beschermingsprogramma's voor de community voortdurend te verbeteren, dus houd de updates in de gaten en blijf je mening met ons delen. We horen graag van je.
*Dit geldt niet voor verblijven in China, Japan of India.
**De Bescherming voor hosts bij materiële schade is geen verzekeringspolis. Deze biedt geen dekking voor hosts die accommodaties aanbieden via Airbnb Travel, LLC, of hosts met accommodaties op het Chinese vasteland of in Japan. De Bescherming voor hosts bij materiële schade is niet gerelateerd aan de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts. Houd er rekening mee dat alle dekkingslimieten in USD worden weergegeven en dat er aanvullende voorwaarden en uitzonderingen gelden.
De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.Samenvatting
Als gasten schade veroorzaken aan een accommodatie, kunnen de kosten verhaald worden op hun betaalmethode.
Deze veranderingen zijn geïnspireerd op de feedback van hosts.