Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Tips van Airbnb Plus-hosts: een warm welkom voor je gasten

    Tips van Airbnb Plus-hosts: een warm welkom voor je gasten

    Ontdek hoe succesvolle Airbnb Plus-hosts een onvergetelijke eerste indruk achterlaten.
    Door Airbnb op 5 mrt 2020
    3 min. leestijd

    Samenvatting

    • Anticipeer op de behoeften van gasten door contact te leggen voordat ze aankomen

      • Bereid je voor zodat het inchecken soepel verloopt

      • Creëer sfeer door rekening te houden met de zintuigen en zorgen ervoor dat gasten zich op hun gemak voelen

      • Zorg voor basisbenodigdheden en eventuele extra's

      • Het vertrek moet soepel verlopen en na 24 uur leg je nog even contact

      Airbnb Plus-hosts vormen een community die uit uitzonderlijke mensen bestaat. Ze zien verhuren als een ambacht en willen vanaf de aankomst een band met hun gasten opbouwen. Hier volgt een aantal van hun beste tips om een goede eerste indruk te maken en gasten warm te onthalen:

      Anticipeer op de behoeften van gasten

      Al voor ze aankomen, kun je gasten het gevoel geven dat ze welkom zijn. Vraag gasten de dag voor het inchecken of ze speciale verzoeken hebben. Reizen ze met een huisdier? Zorg dan voor beloningen of speelgoed. Persoonlijke aandacht is belangrijk. Zorg bijvoorbeeld dat er geen spullen in de voorraadkast staan waar gasten allergisch voor zijn of laat een routebeschrijving achter naar een plek die gasten graag willen bezoeken.

      Zorg dat het inchecken eenvoudig is

      Geef gasten duidelijke instructies voor het inchecken, zoals foto's van waar ze de sleutels en ingang kunnen vinden. Veel hosts sturen instructies voor het inchecken via de Airbnb-app. Wees indien mogelijk flexibel als gasten om een andere in- of uitchecktijd vragen.

      Bied aan gasten persoonlijk te verwelkomen of zorg dat ze eenvoudig zelf kunnen inchecken met een slim slot, een sleutelkastje of deur met een toetsenpaneel. Een persoonlijk welkom moet gastvrij, kort en efficiënt zijn — alle informatie die je deelt in de Huishandleiding, hoef je waarschijnlijk niet tijdens de rondleiding te delen. Als gasten zelf inchecken, neem dan contact op om er zeker van te zijn dat ze alles hebben wat ze nodig hebben.

      Sfeer creëren

      Help gasten zich op hun gemak te voelen met een aangename temperatuur, door het licht bij de ingang aan te doen en een briefje achter te laten waarin je ze persoonlijk verwelkomt. Zorg ervoor dat de ruimte aangenaam of neutraal ruikt (geen parfum of chemische/sterke geuren). Eventuele geurtjes moeten licht en natuurlijk zijn, zoals eucalyptus, lavendel en citrus — probeer eens een aromaverstuiver of etherische oliën.

      Zorg dat gasten makkelijk kunnen vinden wat ze nodig hebben, zowel in jouw woning als in de buurt. Laat een briefje achter met nuttige tips, zoals herinneringen over wat beschikbaar is en wat niet is toegestaan. Je mag briefjes hergebruiken, tenzij deze bijvoorbeeld vies of gescheurd zijn. Zorg voor een gebruiksvriendelijke Huishandleiding met tips over je ruimte, nabijgelegen dingen om te doen en bezienswaardigheden in de omgeving.

      "Mijn vrouw begroet gasten met een fles wijn en ik verwelkom ze met eieren. We proberen ervoor te zorgen dat elke gast zich welkom voelt", zegt Airbnb Plus-host Darrel uit Atlanta. Zijn gastvrijheid loont: "Darrel was zo aardig toen we in zijn accommodatie verbleven", vertelt gast Harrison. "Zijn instructies waren heel duidelijk, dus zowel onze aankomst als ons vertrek verliep soepel."

      Zorg voor basisbenodigdheden en extra's

      Als je zorgt dat er voldoende voorraad is voor het hele verblijf, kunnen gasten meteen beginnen met genieten. Zorg bijvoorbeeld altijd voor voldoende toiletpapier en kookbenodigdheden als zwarte peper, zout en kookolie. Het is handig om veelgevraagde spullen voorhanden te hebben, bijvoorbeeld extra handdoeken en dekens, zodat gasten dat niet zelf hoeven mee te nemen.

      Bonustip: Het in bulk inkopen van voorraden (zoals zeep of thee en koffie) kan je op de lange termijn geld besparen. Bovendien is het bijvullen van flessen en verpakkingen beter voor het milieu en ziet het er stijlvol uit.

      Zorg dat het vertrek soepel verloopt

      Een vriendelijk afscheid is net zo belangrijk als een gastvrij welkom. Stem indien mogelijk in met een verzoek voor later uitchecken. Help gasten hun reis te plannen door ze een bericht te sturen met de snelste route naar de luchthaven of het treinstation.

      Zorg dat gasten bij het uitchecken alleen de deur achter zich dicht hoeven te trekken of de sleutel achter moeten laten — vraag gasten niet om het vuilnis buiten te zetten, de afwas te doen of het beddengoed te wassen. Stuur gasten binnen 24 uur na het uitchecken een bericht waarin je hen bedankt en vraagt of alles soepel is verlopen tijdens het verblijf.

      Vergeet niet dat duidelijke communicatie essentieel is. Dat begint al voor het inchecken en eindigt pas na het uitchecken. Naarmate je meer gasten in je ruimte verwelkomt, ontwikkel je een eigen manier om gasten zich thuis te laten voelen.

      Samenvatting

      • Anticipeer op de behoeften van gasten door contact te leggen voordat ze aankomen

        • Bereid je voor zodat het inchecken soepel verloopt

        • Creëer sfeer door rekening te houden met de zintuigen en zorgen ervoor dat gasten zich op hun gemak voelen

        • Zorg voor basisbenodigdheden en eventuele extra's

        • Het vertrek moet soepel verlopen en na 24 uur leg je nog even contact

        Airbnb
        5 mrt 2020
        Was dit nuttig?