Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Wat wordt er van de servicekosten betaald?

    Wat wordt er van de servicekosten betaald?

    Meer informatie over het belang van servicekosten voor jouw verhuuractiviteiten.
    Door Airbnb op 16 nov. 2020
    3 min. leestijd
    Bijgewerkt op 3 dec. 2020

    Samenvatting

    • Airbnb int in de meeste gevallen servicekosten van hosts en gasten wanneer een reservering is bevestigd.

    • De servicekosten worden ingezet voor onze marketing, productontwikkeling en het communityteam.

    • Wij zorgen voor de technologie, zodat jij je kunt concentreren op verhuren en de toekomst van je onderneming.

    Tijdens een Q&A voor hosts in Sydney stelde Ben, een Superhost uit Brisbane, een uitstekende vraag: wat gebeurt er met de servicekosten die Airbnb bij hosts en gasten in rekening brengt?

    Bij hosts worden er servicekosten in rekening gebracht wanneer een reservering bevestigd is. Voor hosts van accommodaties is dat meestal 3% en voor hosts van Airbnb-ervaringen is dat 20%. Gasten betalen meestal ook servicekosten wanneer ze een Airbnb-accommodatie reserveren. Lees in het Helpcentrum meer over de verschillende servicekosten die we bij sommige hosts in rekening brengen.

    Wat gebeurt er met het geld dat wordt geïnd? We investeren het in producten en diensten waar jij als host en ondernemer baat bij hebt. Bijvoorbeeld in marketing om de vraag naar reserveringen te stimuleren, productontwikkeling om het verhuren eenvoudiger te maken en het communityteam. Hier vind je wat meer informatie over waar de servicekosten voor worden gebruikt:

    Extra gasten

    We investeren veel geld in marketing en doen er alles aan om Airbnb-advertenties hoog in zoekresultaten te laten verschijnen, zodat reizigers Airbnb weten te vinden als ze een reis willen reserveren of ervaringen willen boeken. Dit betekent dat er een consequente stroom gasten naar Airbnb komt. Bijvoorbeeld:

    • We promoten Airbnb via Facebook, Google en elders.
    • We benaderen gasten rechtstreeks, bijvoorbeeld met herinneringen na een zoekopdracht om ze aan te moedigen om de reserveringsprocedure te voltooien.
    • We publiceren ook inspirerende artikelen en andere content op onze app en website om gasten te enthousiasmeren voor het reserveren van nieuwe ruimtes of deelname aan unieke activiteiten.

    Onze marketinginspanningen zijn succesvol. In 2019 zei meer dan 70% van de millennials in het Verenigd Koninkrijk dat ze in de afgelopen twee weken over Airbnb hadden gepraat,* en in 2018 waren we het meest gezochte merk voor accommodaties op Google.** Dat betekent simpelweg dat je meer mogelijkheden hebt om gasten uit de hele wereld te ontvangen.

    Je onderneming laten groeien

    Van identiteitsverificatie tot tools voor advertentiebeheer: wij zorgen voor de logistiek, zodat jij je kunt concentreren op verhuren. Wil je je verhuuractiviteiten uitbreiden? We ontwikkelen nieuwe producten waarmee je eenvoudiger kunt verhuren. Daarnaast brengen we op basis van data mogelijkheden bij jou onder de aandacht waarmee je je inkomsten kunt vergroten. Een paar voorbeelden:

    • Ons wereldwijde Informatiecentrum, dat begin 2020 werd gelanceerd, biedt verhuurtips en begeleiding van de beste hosts van over de hele wereld, bovenop het laatste nieuws van Airbnb.
    • Met tools zoals het tabblad Mogelijkheden blijf je op de hoogte van het zoekgedrag van gasten, zodat je je advertentie hierop kunt afstemmen.
    • Via de inbox en het berichtencentrum kun je eenvoudig met je gasten communiceren en met nieuwe functies zoals geplande berichten, kun je efficiënter je dagelijkse verhuurtaken uitvoeren.
    • Door onze e-mails met tariefinformatie begrijp je beter wat gasten betalen voor accommodaties zoals die van jou en kun je concurrerende prijzen instellen die zijn aangepast aan de vraag van klanten.

    De community steunen

    We staan voor je klaar als je vragen hebt of je ergens zorgen over maakt. Zoals we onlangs in het nieuws voor hosts hebben aangegeven, investeren we veel tijd en geld in het uitbreiden van ons communityteam.

    We doen er alles aan om onze ondersteuning te verbeteren, zodat we altijd voor je klaar kunnen staan. Bijvoorbeeld:

    • We hebben de klantenservice uitgebreid zodat we aan de behoeften van hosts en gasten kunnen voldoen nu mensen weer meer op reis gaan.
    • We geven weer telefonische voorrangsondersteuning aan Superhosts. We geven ook voorrang aan dringende kwesties van hosts en gasten met reserveringen die binnenkort beginnen.
    • We geven prioriteit aan noodgevallen.
    • Je krijgt op onze online chat gemiddeld binnen twee minuten een reactie.
    • We hebben de openingstijden van onze chat verruimd en we zijn beschikbaar in het Engels, Spaans, Portugees en Mandarijn.

    We blijven in ons communityteam investeren en voeren verbeteringen door, zodat we je sneller en effectiever kunnen helpen als je ons nodig hebt.

    Van marketing en productontwikkeling tot het communityteam, we werken altijd aan het verbeteren van onze samenwerking met jou. Zodat jij je kunt richten op je sterkste punt: het bieden van geweldige gastvrijheid. Wij regelen de rest.

    *Volgens het onderzoek YouGov BrandIndex Word of Mouth uit 2019

    **Volgens een Google-vertegenwoordiger in november 2018

    Informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

    Samenvatting

    • Airbnb int in de meeste gevallen servicekosten van hosts en gasten wanneer een reservering is bevestigd.

    • De servicekosten worden ingezet voor onze marketing, productontwikkeling en het communityteam.

    • Wij zorgen voor de technologie, zodat jij je kunt concentreren op verhuren en de toekomst van je onderneming.

    Airbnb
    16 nov. 2020
    Was dit nuttig?