Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Wat gebeurt er met de servicekosten die je voor verhuren betaalt?

    Wat gebeurt er met de servicekosten die je voor verhuren betaalt?

    Hier zie je hoe de servicekosten helpen bij de ondersteuning van hosts en Airbnb.
    Door Airbnb op 11 apr 2019
    4 min. leestijd

    Op een recent Q&A-evenement voor hosts in Sydney stelde Ben, een Superhost uit Brisbane, Australië, een geweldige vraag: Wat gebeurt er met het geld dat Airbnb van hosts en gasten int als servicekosten? We vonden de vraag zo fantastisch, dat we je graag een kijkje achter de schermen wilden geven.

    Je weet waarschijnlijk dat er bij jou servicekosten in rekening worden gebracht wanneer een reservering of ervaring bevestigd is. Voor hosts van woningen is dit bedrag meestal drie procent* en voor hosts van ervaringen twintig procent. Gasten betalen ook servicekosten wanneer ze op Airbnb reserveren. In ons Helpcentrumvind je een volledig overzicht van het kostenmodel.

    Wat gebeurt er precies met het geld dat wordt geïnd? We verdelen deze inkomsten over drie overkoepelende categorieën die jou als host en ondernemer ondersteunen: ondersteuning voor de community, marketing en productontwikkeling. Hier zie je hoe het geld wordt ingezet om Airbnb draaiende te houden:

    Communityteam

    Een van onze belangrijkste prioriteiten is om ervoor zorgen dat we jou kunnen helpen als je vragen hebt of hulp nodig hebt. Zoals we tijdens onze laatste Q&A voor hosts hebben aangegeven, investeren we veel tijd en geld in ons communityteam en staan we altijd voor jullie klaar, zodat we jullie goed en efficiënt kunnen helpen als je vragen of zorgen hebt. Bijvoorbeeld:

    • De afgelopen jaren hebben we de omvang van de klantenservice voor de community verdrievoudigd om je te helpen sneller antwoorden te krijgen in jouw taal van voorkeur. (En het heeft geholpen: tijdens ons hoogseizoen dit jaar, bijvoorbeeld, werd tachtig procent van de oproepen beantwoord in minder dan een minuut. Dit jaar zetten we ons in om dit nog verder te verbeteren.)
    • We hebben een nieuwe online procedure ontwikkeld die het makkelijker maakt met ons contact op te nemen — via telefoon of ons online chatsysteem — en om je direct bij de juiste persoon te leiden. Nu kun je onmiddellijk het telefoonnummer vinden dat je nodig hebt en bijna onmiddellijk toegang krijgen tot het chatsysteem.
    • En tot slot hebben we nieuwe tools gelanceerd, zodat onze medewerkers het probleem van een host gemakkelijk kunnen begrijpen en efficiënt en consistent kunnen reageren.

    We investeren in ons communityteam om dit te blijven verbeteren. Op dit moment zijn we zelfs een van die verbeteringen aan het doorvoeren: het opsplitsen van het team in expertisegebieden. Dit helpt ons om jou sneller in contact te brengen met de juiste persoon, die jou direct kan helpen met je specifieke probleem of zorg. We gebruiken een slim doorverwijzingssysteem om je vraag regelrecht naar iemand uit het communityteam te sturen, die speciaal getraind is om jouw vraag te beantwoorden. We zullen dit programma in de komende maanden wereldwijd introduceren.

    Marketing

    Een ander onderwerp waarvan we weten dat hosts er veel belang aan hechten, is het krijgen van voldoende reserveringen om hun individuele doelen te bereiken. We stimuleren dit door veel te investeren in de marketing om zo gasten aan te trekken. Met behulp van onze marketingteams zorgen we ervoor dat gasten over de hele wereld eerst aan Airbnb denken wanneer ze hun vakantieplannen maken. We richten ons hoofdzakelijk op drie soorten marketing:

    • Marketing gericht op gasten in de 'echte wereld', via traditionele reclamekanalen (denk aan tv-advertenties, reclameborden). Dit soort marketing is meestal toegespitst op specifieke lokale markten. Zo hebben we dit jaar al grote advertentiecampagnes gevoerd in Mexico en Brazilië, en later dit jaar zullen er nog meer van start gaan over de hele wereld.
    • Marketing naar gasten in de 'digitale wereld'. We hebben ook een nauwe samenwerking met Facebook, Google, de iTunes App Store en andere digitale platforms om ervoor te zorgen dat Airbnb sterk vertegenwoordigd is op plekken waar onze gasten en andere reizigers online tijd doorbrengen. Het is cruciaal dat Airbnb — en je advertenties — hoog in de zoekresultaten verschijnen wanneer reizigers reizen willen reserveren en daarom geven we hier namens jou geld aan uit.
    • Marketing naar gasten via specifieke kanalen van Airbnb. De website, app en e-mail van Airbnb zijn andere kanalen die we aanwenden om de vraag van gasten en extra reserveringen voor jou te stimuleren. We schrijven artikels met reisinspiratie voor de website en de app en stellen collecties met woningen samen waar reizigers vaak naar zoeken (zoals woningen aan het strand). We sturen gasten ook een reserveringsherinnering per e-mail als ze een accommodatie hebben gezocht, maar nog niet hebben gereserveerd.

    Productontwikkeling

    Tot slot gaat een groot deel van onze uitgaven naar productontwikkeling. Airbnb heeft duizenden ingenieurs, ontwerpers en productleiders in dienst die de tools en infrastructuur ontwikkelen om jouw onderneming te ondersteunen. Ze richten zich op het draaiende houden van Airbnb (door te zorgen dat ons technologieplatform sterk is en problemen op te lossen als die zich voordoen) en ze ontwikkelen producten die speciaal zijn ontworpen om het makkelijker voor jou te maken om een succesvolle host te worden.

    Recente voorbeelden zijn tools om beoordelingen eerlijker te maken voor hosts en de onlangs opnieuw vormgegeven Reisgidsen. Hiermee kunnen hosts plekken in de omgeving aanbevelen bij gasten. Reisgidsen dragen ook bij aan een gastvrije, onvergetelijke ervaring. (Het is ook erg leuk om te gebruiken.)

    *De servicekosten voor Airbnb-hosts kunnen in bepaalde gevallen verschillen en zijn meestal hoger voor hosts in Italië en voor hosts die zeer strenge annuleringsvoorwaardenhanteren.

    De informatie in dit artikel kan gewijzigd zijn sinds de publicatie ervan.

    Airbnb
    11 apr 2019
    Was dit nuttig?