Ga direct naar inhoud
Spring naar belangrijkste inhoud voor hulp

Wat doet Airbnb om toegankelijkheid te ondersteunen?

Om het reizen met Airbnb voor mensen met een beperking en andere behoeften op het gebied van toegankelijkheid gemakkelijker te maken, hebben we actie ondernomen om onze website en app toegankelijker te maken en hebben we manieren gecreëerd voor verhuurders en gasten om toegankelijke ruimtes te tonen en te zoeken.

Toegankelijkheid in onze website en app

We zijn in samenwerking met Lighthouse for the Blind and Visually Impaired en Level Access een onderzoek gestart naar hoe mensen met een beperkt gezichtsvermogen schermtoegangstechnologie inzetten om onze website en app te gebruiken. We hebben veel geleerd over wat wel en niet werkt en we hebben een team samengesteld dat onze technici en designers leert hoe ze online ervaringen kunnen ontwikkelen die door iedereen kunnen worden gebruikt. Meer informatie over hoe we ontwerpen voor toegankelijkheid.

Ruimtes met toegankelijkheidskenmerken

Verhuurders kunnen kenmerken onder de aandacht brengen die hun woning toegankelijker maakt voor gasten die een rolstoel, wandelstok of een ander mobiliteitshulpmiddel gebruiken. Als een woning al beschikt over een goed belichte ingang of brede gangen, dan kunnen verhuurders dit als kenmerk toevoegen aan hun advertentie. Daarnaast vereist Airbnb van verhuurders dat ze foto's tonen van alle genoemde toegankelijkheidskenmerken, zodat gasten een duidelijker beeld hebben van wat bij hun behoeften past. Meer informatie over het toevoegen van toegankelijkheidskenmerken.

Gasten kunnen eenvoudig zoeken naar een ruimte die bij ze past aan de hand van de toegankelijkheidskenmerken. Gasten kunnen zoekresultaten bijvoorbeeld filteren, zodat ze alleen woningen zien met een lift of woningen die een ingang hebben zonder traptreden. Meer informatie over het zoeken naar toegankelijke advertenties.

We vragen verhuurders en gasten samen te werken om erachter te komen of een ruimte werkt. We verwachten van onze verhuurders dat ze openstaan voor het bespreken van de toegankelijkheid van hun woning met gasten, en dat ze soms kleine aanpassingen aanbrengen zodat een gast zich veilig en comfortabel binnen een woning kan bewegen. Meer informatie over hoe verhuurders gasten met een beperking kunnen helpen.

In de Verenigde Staten kunnen de Americans with Disabilities Act en staatswetten met betrekking tot toegankelijkheid van toepassing zijn op verhuurders met vijf of meer advertenties. We moedigen verhuurders aan om ada.gov te bezoeken en een expert advies te vragen over je advertenties. Het ADA National Network en de regionale ADA-centra kunnen verhuurders ook helpen als ze vragen hebben.

Hulpdieren

We begrijpen dat hulpdieren geen huisdieren zijn en dat ze van levensbelang zijn voor hun eigenaren. Als een hulpdier zindelijk is en zich goed gedraagt, dan moet een verhuurder het dier accepteren (zelfs als de verhuurder geen huisdieren toestaat), behalve als er sprake is van redenen omtrent gezondheid en veiligheid. Meer informatie over hulpdieren.

Antidiscriminatiebeleid

Onze community is gebouwd op de beginselen van inclusiviteit en respect en we tolereren geen enkele vorm van discriminatie op Airbnb. Meer informatie over ons Antidiscriminatiebeleid.

We begrijpen dat niet alle woningen voldoen aan de eisen van een gast, maar een verhuurder kan een gast niet afwijzen vanwege zijn of haar beperking. Je kunt discriminatie op Airbnb bij ons melden.

Contact met ons opnemen

We blijven werken aan het toegankelijker maken van Airbnb en staan klaar om te helpen. Neem contact op met ons team om hulp te krijgen bij het gebruik van Airbnb of om door te geven dat een woning incorrect wordt omschreven als toegankelijk.