Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Gast

De inzet van Airbnb voor toegankelijkheid

Om het voor mensen met een beperking of andere toegankelijkheidsbehoeften makkelijker te maken om te reizen via Airbnb, werken we aan een meer toegankelijke app en website. Hierbij hoort ook de mogelijkheid voor gasten om te zoeken op toegankelijke accommodaties en ervaringen, en voor hosts om dit soort accommodaties en ervaringen onder de aandacht te brengen.

Meer informatie over toegankelijkheid op Airbnb.

Toegankelijkheid op onze website en in de app

We onderzoeken in samenwerking met Lighthouse for the Blind and Visually Impaired en Level Access hoe mensen met beperkt zicht schermtechnologieën inzetten om onze website en app te gebruiken. We hebben veel geleerd over wat wel en niet werkt, en we hebben een team in het leven geroepen dat onze engineers en designers leert om online ervaringen te ontwikkelen die door iedereen gebruikt kunnen worden.

Ruimtes met toegankelijkheidsvoorzieningen

Hosts kunnen de nadruk leggen op bepaalde voorzieningen die hun woning toegankelijker maken voor gasten die een rolstoel, wandelstok of ander hulpmiddel gebruiken. Als een woning bijvoorbeeld al over een drempelvrij pad naar de buiteningang of brede deuropeningen (meer dan 81 cm) beschikt, dan kunnen hosts dit als voorziening toevoegen aan hun advertentie. Hosts zijn verplicht foto's te uploaden naar het gedeelte toegankelijkheid van hun advertentie(s), zodat elke toegankelijkheidsvoorziening goed in beeld gebracht wordt. Dat helpt gasten te bepalen of de accommodatie bij hun behoeften aansluit. Alle toegankelijkheidsvoorzieningen moeten aan onze richtlijnen voor duidelijkheid en nauwkeurigheid voldoen. Meer informatie over onze richtlijnen en het toevoegen van toegankelijkheidsvoorzieningen.

Gasten kunnen zoekresultaten filteren op toegankelijkheidsvoorzieningen, zoals een drempelvrije douche of ingang zonder traptreden. Op die manier weten gasten zeker dat een ruimte bij hun behoeften aansluit. Meer informatie over het zoeken naar accommodaties met toegankelijkheidsvoorzieningen.

We moedigen hosts ook aan om beschikbare bronnen van overheidsinstanties te bekijken en contact te leggen met een expert die advies kan geven over eventuele wettelijke vereisten of regels die van toepassing zijn op accommodaties. In de Verenigde Staten zijn bijvoorbeeld de 'Americans with Disabilities Act' en staatswetten omtrent toegankelijkheid mogelijk van toepassing op hosts. Het ADA National Network en de regionale ADA-centra kunnen ook vragen van hosts beantwoorden.

In de Verenigde Staten zijn de 'Americans with Disabilities Act' en staatswetten omtrent toegankelijkheid mogelijk van toepassing op hosts met vijf of meer accommodaties. We adviseren hosts om naar ada.gov te gaan en een expert om advies te vragen over hun accommodaties. Het ADA National Network en de regionale ADA-centra kunnen ook vragen van hosts beantwoorden.

Ervaringen met toegankelijkheidsvoorzieningen

Hosts kunnen de nadruk leggen op bepaalde voorzieningen die hun ervaring toegankelijker maakt voor gasten met toegankelijkheidsbehoeften. Als hosts gebarentaal kunnen of een rustige ruimte hebben waar gasten zich kunnen terugtrekken, mogen ze deze voorzieningen aan hun ervaringspagina toevoegen. Hosts moeten een uitgebreide beschrijving geven van elke toegankelijkheidsvoorziening die ze toevoegen. Deze beschrijving moet voldoen aan onze richtlijnen voor duidelijkheid en relevantie. Meer over onze richtlijnen en het toevoegen van toegankelijkheidsvoorzieningen aan een ervaringspagina.

Gasten kunnen zoekresultaten voor ervaringen filteren op toegankelijkheidsvoorzieningen. Ze kunnen bijvoorbeeld zoeken op een ervaring met een toegankelijk toilet of eentje waarbij de gast gebarentaal kan. Meer informatie over zoeken naar ervaringen met toegankelijkheidsvoorzieningen.

Hosts kunnen begeleiders van gasten met een beperking gratis aan een ervaring laten deelnemen. Meer informatie over tarieven voor begeleiders.

Hulpdieren

We snappen dat hulpdieren geen huisdieren zijn en dat ze van enorm belang zijn voor hun baasjes. Als een hulpdier zindelijk is en zich goed gedraagt, moet een host het dier accepteren (zelfs als de host eigenlijk geen huisdieren toestaat), behalve als er sprake is van gezondheids- en veiligheidsredenen die dit onmogelijk maken. Meer informatie over hulpdieren.

Anti-discriminatiebeleid

Onze community is gebouwd op inclusiviteit en respect, en we tolereren geen enkele vorm van discriminatie op Airbnb. Meer informatie over ons Anti-discriminatiebeleid.

We begrijpen dat niet alle woningen en ervaringen bij de behoeften van een gast aansluiten, maar een host mag een gast niet afwijzen vanwege een beperking. Meld daarom elke vorm van discriminatie die je op Airbnb ervaart.

Contact opnemen

We blijven ons inzetten voor een toegankelijker Airbnb. Neem contact op met ons team om hulp te krijgen bij het gebruik van Airbnb of om door te geven dat een woning onterecht wordt omschreven als toegankelijk.

Had je iets aan dit artikel?