Je professionele hostaccount en bedrijfsgegevens bevestigen
Als je op Airbnb verhuurt of een co-host bent, kun je om gegevens als je wettelijke naam, geboortedatum of legitimatiebewijs gevraagd worden. Zakelijke hosts vragen we wellicht om gegevens te verstrekken over hun bedrijf en relevante personen. Hier vind je meer informatie over hoe je bepaalt of je een professionele of een particuliere host bent.
Het verzamelen van bepaalde bedrijfsgegevens is wettelijk verplicht als onderdeel van de ken-je-klant-procedure. Als gegevens niet in orde zijn, beperken we mogelijk je accountrechten en ontvang je geen uitbetalingen meer. Hebben we voor je account informatie nodig, dan krijg je een e-mail en meldingen in de app met instructies.
In sommige regio's is het wettelijk verplicht om bepaalde bedrijfsgegevens te vermelden op elke advertentie van een verhuurbedrijf. Zodra de door jou verstrekte bedrijfsgegevens zijn geverifieerd, kan je advertentie gepubliceerd worden.
Raadpleeg ons Privacybeleid en dit artikel over vertrouwen en veiligheid op Airbnb voor meer informatie over hoe we je gegevens gebruiken en beschermen.
Als de identiteit van een host geverifieerd is of diegene een badge voor identiteitsverificatie heeft, betekent dit alleen dat die persoon informatie heeft verstrekt die bevestigd is. In sommige gevallen heeft deze status betrekking op geverifieerde bedrijfsgegevens. Deze procedure is gewaarborgd, maar biedt geen garantie dat iemand is wie diegene beweert te zijn.
Wanneer we je account en bedrijfsgegevens verifiëren
As je een nieuw hostaccount maakt, moet je informatie verstrekken voor de ken-je-klant-procedure. In regio's waar het verplicht is om bedrijfsgegevens op een advertentie te vermelden, vragen we mogelijk om aanvullende bedrijfsgegevens wanneer je als zakelijke host een advertentie maakt.
Wat als je de informatie niet doorgeeft?
Als je de vereiste informatie niet doorgeeft, kun je mogelijk geen boekingen accepteren of krijg je niet uitbetaald.
Word je om aanvullende bedrijfsgegevens gevraagd bij het maken van een advertentie, dan moet je die stap eerst voltooien voordat je advertentie gepubliceerd kan worden.
Welke bedrijfsgegevens mogelijk geverifieerd moeten worden voor weergave op advertenties
In regio's waar dit wettelijk verplicht is, vragen we je om informatie over je bedrijf te verstrekken, waaronder:
- De inschrijvingsgegevens van je bedrijf (indien van toepassing): Onder andere het land waar je bedrijf ingeschreven is, in welk register en je inschrijvingsnummer. Lees meer over het vinden van de inschrijvingsgevens.
- Wettelijke bedrijfsnaam: Als je bedrijf ingeschreven is, moet dit de naam zijn die je geregistreerd hebt.
- Bedrijfsadres: Geregistreerde bedrijven moeten het adres gebruiken dat openbaar geregistreerd staat. Niet-geregistreerde bedrijven moeten hetzelfde adres gebruiken als op facturen en belastingdocumenten. Mogelijk is dit je woonadres.
- Telefoonnummer en e-mailadres: Je moet je zakelijke telefoonnummer en e-mailadres bevestigen met een eenmalige code.
- Er kan ook gevraagd worden om je identiteit te bevestigen.
Je kunt je bedrijfsgegevens aanpassen, bijvoorbeeld als deze gewijzigd zijn of wanneer je liever onder een andere bedrijfsnaam handelt.
Je bedrijfsgegevens verifiëren:
Je bedrijfsgegevens verifiëren op een computer
- Klik op Advertenties en kies de advertentie die je wilt publiceren.
- Klik op Vereiste stappen doorlopen en vervolgens op Je hostaccount verifiëren.
- Ga je als bedrijf verhuren, dan selecteer je Als bedrijf en klik je op Volgende.
- Volg de aanwijzingen op het scherm en voer de vereiste bedrijfsgegevens in.
Je bedrijfsgegevens verifiëren in de Airbnb-app
- Tik op Profiel en vervolgens op Naar hostmodus
. - Tik op Advertenties en selecteer de advertentie die je wilt publiceren.
- Tik op Vereiste stappen doorlopen en vervolgens op Je hostaccount verifiëren.
- Ga je als bedrijf verhuren, dan selecteer je Als bedrijf en tik je op Volgende.
- Volg de aanwijzingen op het scherm en voer de vereiste bedrijfsgegevens in.
Je bedrijfsgegevens verifiëren in de Airbnb-app
- Tik op Profiel en vervolgens op Naar hostmodus
. - Tik op Advertenties en selecteer de advertentie die je wilt publiceren.
- Tik op Vereiste stappen doorlopen en vervolgens op Je hostaccount verifiëren.
- Ga je als bedrijf verhuren, dan selecteer je Als bedrijf en tik je op Volgende.
- Volg de aanwijzingen op het scherm en voer de vereiste bedrijfsgegevens in.
Je bedrijfsgegevens verifiëren in een mobiele browser
- Tik op Advertenties en kies de advertentie die je wilt publiceren.
- Tik op Vereiste stappen doorlopen en vervolgens op Je hostaccount verifiëren.
- Ga je als bedrijf verhuren, dan selecteer je Als bedrijf en tik je op Volgende.
- Volg de aanwijzingen op het scherm en voer de vereiste bedrijfsgegevens in.
We laten je binnen een paar dagen weten of je bedrijfsgegevens geverifieerd zijn of dat we meer gegevens nodig hebben.
Waar we de gegevens van je bedrijf weergeven
In regio's waar het wettelijk verplicht is om bedrijfsgegevens te vermelden, staat op je hostprofiel en advertentiepagina's een link naar je bedrijfsgegevens. Die worden dan weergegeven door erop te tikken of te klikken.
Welke informatie is vereist voor de ken-je-klant-procedure?
We raden je aan onderstaande lijst door te nemen voordat je aan de slag gaat, zodat je goed begrijpt welke informatie we nodig hebben en hoe je deze correct doorgeeft:
- Je gegevens: Gegevens van de persoon die het account namens het bedrijf beheert.
- Je bedrijf: Hieronder vallen ook professionele zelfstandigen (eenmanszaak) en vennootschappen onder firma.
- Rechtmatige eigenaren: Iedereen die direct of indirect 25% of meer van het bedrijf bezit.
- Accountbeheerders: Alle anderen die toegang hebben tot het hostaccount.
Zorg dat je deze informatie bij de hand hebt voordat je aan de slag gaat.
JE GEGEVENS | JE BEDRIJF | RECHTMATIGE EIGENAARS | ACCOUNTBEHEERDERS | |
Volledige wettelijke naam | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Bedrijfsnaam (indien anders dan wettelijke naam) | ✓ | |||
Woonadres | ✓ | ✓ | ✓ | |
Geregistreerd adres | ✓ | |||
Bedrijfsadres (indien anders dan geregistreerd adres) | ✓ | |||
Geboortedatum | ✓ | ✓ | ✓ | |
Geboorteplaats | ✓ | ✓ | ✓ | |
Land van staatsburgerschap | ✓ | ✓ | ✓ | |
Percentage van het bedrijf in eigendom of beheer | ✓ | |||
Bevestiging van toestemming om het bedrijf te vertegenwoordigen | ✓ | |||
Bedrijfsregistratienummer | ✓ |
Mogelijk zijn er ook optionele velden voor het volgende:
- oprichtings- of registratiedatum van het bedrijf (optioneel)
- website (optioneel)
Verificatiestappen voor je ken-je-klant-gegevens
1. Vereiste informatie toevoegen
Eerste stap voor de ken-je-klant-verificatie op een computer
- Log in op je Airbnb-account.
- Ga naar Accountgegevens.
- Klik op Volgende.
Eerste stap voor de ken-je-klant-verificatie in de Airbnb-app
- Log in op je Airbnb-account.
- Tik op Profiel en dan op Naar hostmodus gaan
. - Tik op het icoon Meldingen
. - Tik op Vereiste accountgegevens toevoegen.
- Tik op Volgende om aan de slag te gaan.
Eerste stap voor de ken-je-klant-verificatie in de Airbnb-app
- Log in op je Airbnb-account.
- Tik op Profiel en dan op Naar hostmodus gaan
. - Tik op het icoon Meldingen
. - Tik op Vereiste accountgegevens toevoegen.
- Tik op Volgende om aan de slag te gaan.
Eerste stap voor de ken-je-klant-verificatie op een mobiele browser
- Log in op je Airbnb-account.
- Ga naar Accountgegevens.
- Tik op Volgende.
Let op: alleen hosts van wie we de gegevens hebben opgevraagd, ontvangen de e-mail en app-melding.
Tip: De voortgangsbalk toont je voortgang en hoeveel tijd er ongeveer nodig is om een onderdeel af te ronden. Deze balk verschijnt wanneer een onderdeel nog niet helemaal is afgerond. Als je meer tijd nodig hebt om de vereiste informatie in te vullen, kun je op elk moment Opslaan en afsluiten selecteren om je voortgang op te slaan.
2. Je accountbeschrijving kiezen
Er zijn verschillende tegels met een beschrijving van elke bedrijfsvorm. Selecteer de optie die het beste bij je bedrijfsvorm past en klik of tik op Volgende om door te gaan.
Hieronder staan enkele beschikbare opties, afhankelijk van je bedrijfsvorm:
- EENMANSZAAK
- Selecteer Mijn account en dan Als geregistreerde onderneming.
- VOF
- Selecteer Gezamenlijk account en dan Als geregistreerde onderneming.
- BESLOTEN VENNOOTSCHAP MET BEPERKTE AANSPRAKELIJKHEID
- Selecteer Besloten vennootschap.
- BEURSGENOTEERD BEDRIJF
- Selecteer Naamloze vennootschap.
- LIEFDADIGHEIDSINSTELLING
- Selecteer Besloten vennootschap en vink daarna het vakje aan naast Dit bedrijf staat geregistreerd als stichting of liefdadigheidsinstelling.
3. Je gegevens toevoegen
Voer de gevraagde informatie in onder Je gegevens bevestigen.
- In dit gedeelte staan de gegevens van de persoon die namens het bedrijf verantwoordelijk is voor het beheer van het hostaccount.
- De persoon die het account beheert, moet ook bevestigen dat die bevoegd is om het Airbnb-account namens het bedrijf te beheren.
- Als het om meer dan één persoon gaat, kies je één persoon als hoofdbeheerder en voer je de gegevens van die persoon in. De andere persoon (of personen) voeg je toe in het gedeelte Accountbeheerders.
4. Je bedrijfsgegevens toevoegen
Voeg nu informatie over je bedrijf toe in het gedeelte Je bedrijfsgegevens toevoegen.
- Als je bedrijf eigendom is van een moederbedrijf, voer je de gegevens van je bedrijf in (en niet die van het moederbedrijf).
- Het veld Bedrijfsnaam hoef je alleen in te vullen als je een bedrijfsnaam gebruikt die afwijkt van de geregistreerde officiële naam van je bedrijf.
- Bedrijfsnaam: Sommige bedrijven gebruiken op hun documentatie en/of website een andere naam dan de geregistreerde naam. Deze naam wordt ook 'handelend onder de naam' (hodn) genoemd. Bijvoorbeeld: De officiële bedrijfsnaam van een bedrijf is 'ABCB V', maar het handelt onder de naam 'Huur je droom'.
- Als je bedrijf een eenmanszaak of vof is zonder officiële bedrijfsnaam, voer je je eigen officiële naam of de naam van je vof in onder Officiële bedrijfsnaam.
5. Rechtmatige eigenaars toevoegen
Afhankelijk van de gekozen bedrijfsvorm willen we mogelijk meer weten over de rechtmatige eigenaars.
Wat is een rechtmatige eigenaar en waarom is deze informatie vereist?
Een rechtmatige eigenaar is iemand die direct of indirect meer dan 25% van het bedrijf bezit of beheert. Als er een geregistreerd bedrijf of rechtspersoon aan je account gekoppeld is, vragen we je mogelijk om informatie te verstrekken over de eigenaren of bestuurders van het bedrijf. Deze informatie is ook vereist voor de ken-je-klant-procedure om financiële criminaliteit te voorkomen.
- Als de persoon in het gedeelte Je gegevens ook een rechtmatige eigenaar is, kun je dat gewoon aangeven. Je hoeft de gegevens van deze persoon niet opnieuw in te voeren.
- Je kunt maximaal vier rechtmatige eigenaars toevoegen. Bij elke eigenaar vermeld je het percentage dat diegene bezit.
- Als je bedrijf eigendom is van een ander bedrijf, hebben we de gegevens nodig van de eigenaar van dat bedrijf. In complexe situaties moet je het mogelijk flink hogerop zoeken om een persoon (of personen) te vinden die 25% of meer van je bedrijf bezitten.
- Als niemand 25% of meer van je bedrijf bezit of beheert, vragen we je mogelijk om informatie over de persoon die verantwoordelijk is voor het beheer van de onderneming (bijvoorbeeld de algemeen directeur). Dit gedeelte heet Bedrijfsbeheerder en verschijnt in plaats van Rechtmatige eigenaar zodra je ons laat weten dat er geen rechtmatige eigenaars zijn.
6. Accountbeheerders toevoegen
In het gedeelte Een accountbeheerder toevoegen vragen we je om informatie over wie er verder nog het account beheert. Als niemand anders het account beheert, kun je dat aangeven.
Zodra je het formulier hebt ingevuld, klik of tik je op Indienen.
Nadat je de ken-je-klant-gegevens verstrekt hebt
Als volgende stap verifiëren we de informatie. Hoewel we in principe proberen om zelfstandig je gegevens te verifiëren, vragen we je tijdens het verificatieproces mogelijk om aanvullende informatie en/of documenten, waaronder:
- Een geldig (niet verlopen) officieel legitimatiebewijs van de persoon in het gedeelte Je gegevens. We vragen je mogelijk om dit te uploaden onder Accountgegevens in een gedeelte dat alleen verschijnt wanneer we om het legitimatiebewijs van deze persoon hebben gevraagd.
- Een geldig (niet verlopen) officieel legitimatiebewijs van de rechtmatige eigenaar(s) of bestuurder/bedrijfsleider (naargelang van toepassing). Dit moet je mogelijk uploaden onder Informatieverzoek.
- Bedrijfsdocumentatie waaruit blijkt dat je eigenaar bent van je bedrijf. Deze moet je mogelijk uploaden onder Informatieverzoek.
- Aanvullende verduidelijking en aanpassingen als de informatie op je legitimatiebewijs en/of documentatie niet overeenkomt (bijv. wettelijke namen, geboortedatum). We vragen je dan om deze informatie aan te passen in Accountgegevens.
Zo nemen we contact met je op
Als we contact moeten opnemen voor het verifiëren van je gegevens, doen we dat via een bericht en een e-mail. Het is belangrijk dat je de berichten aan je hostaccount regelmatig controleert op links om de verificatie af te ronden. Als je een softwarepartner (API) gebruikt die meldingen stuurt, ontvang je deze meldingen ook via je API.
Uploadlinks
Als we je om aanvullende documenten vragen, gebruik dan de link(s) in het relevante bericht dat Airbnb Support naar je hostaccount heeft gestuurd. Je kunt alleen via de volgende links aanvullende documenten uploaden:
- Legitimatiebewijs van de persoon in het gedeelte Je gegevens: Accountgegevens.
- Legitimatiebewijs van de rechtmatige eigenaar(s) of bedrijfsbeheerder (naargelang van toepassing): Informatieverzoek.
- Bedrijfsdocument, zoals een document waaruit blijkt dat je bedrijf jouw eigendom is: Informatieverzoek.
- In sommige gevallen vragen we je om het bedrijfsdocument bij te voegen in je antwoord op ons verzoek.
Opmerking: Je hoeft alleen iets te doen als we om deze documenten vragen. Als we niet om een document hebben gevraagd, verschijnt er geen optie om documenten te uploaden.
Wat we delen
Je bedrijfsgegevens worden in overeenstemming met ons Privacybeleid verwerkt.
Mogelijk delen we je bedrijfsgegevens met bevoegde externe dienstverleners ter ondersteuning van de bedrijfsverificatie. Denk hierbij aan het verifiëren van je bedrijfsgegevens.
Hoe we je gegevens gebruiken en beheren
Alleen bevoegde Airbnb-medewerkers en bevoegde externe dienstverleners hebben toegang tot de informatie die je indient. We bewaren je gegevens in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving en andere wettelijke vereisten, waaronder:
- tijd die nodig is om te voldoen aan de veiligheids- en fraudebestrijdingsvereisten;
- handhaving van de communityrichtlijnen van Airbnb;
- naleving van de betalings- en belastingwetgeving.
Persoonsgegevens die tijdens het verstrekken van de bedrijfsverificatie verzameld zijn, verwijderen we in overeenstemming met onze bewaartermijn en de doeleinden waarvoor de gegevens verzameld zijn, of wanneer een verzoek tot verwijdering van een betrokkene wordt verwerkt. In een beperkt aantal situaties bewaren we persoonsgegevens om wettelijke nalevingsdoeleinden of zoals anderszins toegestaan onder de toepasselijke wetgeving.
Veelgestelde vragen over de verificatie
Welke officiële legitimatiebewijzen accepteren we?
Voor de verificatie accepteren we de meeste officiële legitimatiebewijzen. Meer informatie over de soorten legitimatiebewijzen die je kunt gebruiken.
Waarom is mijn document afgewezen?
Als we je identiteit niet kunnen verifiëren aan de hand van het document dat je hebt ingediend, krijg je het verzoek om een ander document te uploaden. Hieronder staan een paar redenen waarom je geüploade legitimatiebewijs mogelijk onbruikbaar is:
- Het legitimatiebewijs is verlopen.
- Het legitimatiebewijs is onscherp en niet goed leesbaar.
- Het legitimatiebewijs is niet door de overheid afgegeven.
- Het legitimatiebewijs is van iemand anders die niets met het account te maken heeft (je schrijft bijvoorbeeld dat het account beheerd wordt door persoon A, maar je hebt het legitimatiebewijs van persoon B geüpload).
En dit zijn een paar redenen waarom je geüploade bedrijfsdocument mogelijk onbruikbaar is:
- De benodigde informatie ontbreekt, zoals wie de eigenaar van het bedrijf is of wat de eigendomspercentages zijn.
- Het document is niet afkomstig van een onafhankelijke bron of is geen officieel document.
- Het document is verlopen.
Welk soort bedrijfsdocumenten hebben we nodig?
We vragen mogelijk om een document waaruit blijkt dat je de eigenaar bent van je bedrijf. Dit document moet de meest recente informatie bevatten over de rechtmatige eigenaars van het bedrijf, waaronder hun volledige naam en het eigendomspercentage of -bedrag (bijv. aandelen).
Als andere entiteiten eigenaar zijn van je bedrijf, vragen we mogelijk om aanvullende documenten over de moedermaatschappij, zodat we kunnen vaststellen wie de rechtmatige eigenaar is.
Welke bedrijfsdocumenten kan ik uploaden?
Afhankelijk van je bedrijfsvorm en de locatie moet je mogelijk een of meer officiële documenten uploaden. Daaruit moet blijken wie de eigenaar is (of eigenaren zijn) van het bedrijf.
Over het algemeen accepteren we de volgende bedrijfsdocumenten:
- statuten
- certificaat van oprichting
- bewijs van goede reputatie
- uittreksel uit een handelsregister
- huishoudelijk reglement van het bedrijf
- oprichtingsakte
- btw-registratie
De exacte naam van deze documenten is afhankelijk van het land waar je bedrijf is ingeschreven. Hieronder vind je een lijst met voorbeelden van documenten die we mogelijk accepteren.
Waar vind ik mijn bedrijfsdocumenten?
Ben je binnen jouw bedrijf niet verantwoordelijk voor het officiële papierwerk, vraag dan een collega om hulp. Dat kan bijvoorbeeld de bedrijfssecretaris, -functionaris of -advocaat zijn.
Moeten mijn co-host(s) ook worden geverifieerd?
Als je iemand hebt aangewezen als co-host voor je accommodatie of ervaring, moet deze persoon een eigen Airbnb-account maken. Mogelijk vragen we co-hosts ook om informatie over zichzelf, zoals hun volledige officiële naam, geboortedatum en -plaats en hun legitimatiebewijs. Dat is afhankelijk van hun toegangsrechten.
Ik heb meer dan één hostaccount. Hoe kan ik controleren voor welk account ik informatie of documenten moet verstrekken?
We sturen een e-mail naar het e-mailadres dat gekoppeld is aan het Airbnb-hostaccount dat wordt beoordeeld.
Ik heb meer dan één hostaccount en alle accounts zijn van dezelfde persoon (of personen). Is er nog iets wat ik moet weten?
Heb je meerdere hostaccounts, neem dan contact op met je Airbnb-accountbeheerder voor meer informatie en ondersteuning.
We zijn een vastgoedbedrijf en leveren verhuurdiensten aan huiseigenaren. Over wie moeten we informatie invullen in het ken-je-klant-formulier?
In het gedeelte Je gegevens van het ken-je-klant-proces moet je de gegevens van de persoon invoeren die namens het bedrijf verantwoordelijk is voor het beheer van het hostaccount. Dit is waarschijnlijk een medewerker van je vastgoedbedrijf.
Je moet de gegevens van het vastgoedbedrijf (zoals het bedrijfsregistratienummer) invoeren in het gedeelte Bedrijfsinformatie.
Je moet alle mensen die meer dan 25% van je vastgoedbedrijf bezitten of beheren toevoegen in het gedeelte Rechtmatige eigenaar. Als niemand meer dan 25% van het bedrijf bezit of beheert, voeg je in het gedeelte Bedrijfsbeheerder de persoon toe die verantwoordelijk is voor het beheer van of die de leiding heeft over het vastgoedbedrijf, zoals de algemeen directeur.
We leveren als vastgoedbedrijf verhuurdiensten aan huiseigenaren en we betalen die eigenaren rechtstreeks uit via ons Airbnb-hostaccount. Moeten we informatie over deze uitbetalingen verstrekken?
Ja. Als je in het gedeelte Uitbetalingen van je account een nieuwe bankrekening van iemand toevoegt (bijvoorbeeld op naam van de eigenaar van de accommodatie), moet je in een keuzemenu aangeven wat de rol van deze persoon is. Een van de opties die je kunt selecteren is Eigenaar van de accommodatie.
Moet ik na afronding van het verificatieproces nog meer informatie verstrekken?
Mogelijk vragen we je in de toekomst om aanvullende informatie. Dat kan onder meer het geval zijn als er iets in je account verandert (bijvoorbeeld als een nieuwe medewerker de hoofdbeheerder van het hostaccount wordt). We zijn ook wettelijk verplicht om periodiek te controleren of de informatie die we hebben nog klopt. Wellicht nemen we daarvoor ook weer contact met je op.
Wat als ik niet reageer op een verzoek om documenten of aanvullende informatie te verstrekken?
Je uitbetalingen kunnen worden gepauzeerd totdat je de vereiste informatie hebt ingediend.
Na afronding van de ken-je-klant-procedure zijn onze gegevens gewijzigd, maar ik kan de velden van het formulier niet meer aanpassen. Wat moet ik doen?
Neem contact met ons op om het formulier te laten ontgrendelen.
Contact met ons opnemen
- De berichtenreeksen van ons team worden na een bepaald aantal dagen (meestal 30 of 90 dagen) afgesloten. Kun je niet meer reageren op een berichtenreeks over de ken-je-klant-verificatie in je Berichten? Neem dan contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen.
- Heb je een technisch probleem, zoals het ontbreken van een optie om je legitimatiebewijs te uploaden terwijl we je daar om gevraagd hebben? Neem dan contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen.
- Neem contact op met je accountbeheerder als je nog vragen hebt over de ken-je-klant-procedure. Die helpt je dan bij de volgende stappen van de verificatie.
- Je kunt ook contact met ons opnemen als je nog andere vragen hebt.
Voorbeelden van bedrijfsdocumenten
Hieronder staan voorbeelden van documenten die we mogelijk accepteren op basis van de locatie van het bedrijf. Als je het juiste document niet kunt vinden, neem dan contact met ons op.
Land | Document |
Australië |
|
Bahrein | Handelsregistratiecertificaat (afgegeven door het Ministerie van Industrie en Handel van het Koninkrijk Bahrein) |
Bangladesh | Handelsvergunning |
België | Kopie van publicatie in de Bijlagen tot het Belgisch Staatsblad/Copie des annexes publiées dans le registre officiel belge/Ausfertigung zur Veröffentlichung in den Anlagen zum Belgischen Staatsblatt |
Benin | Carte d'Identifiant Fiscal Unique (fiscale identiteitskaart) |
Bhutan | Bedrijfsvergunning afgegeven door het Ministerie van Economische Zaken, Koninklijke Regering van Bhutan |
Brazilië |
|
Canada |
|
Tsjechië | Registrace obchodu (handelsregistratie) |
Dominicaanse Republiek | Handelsregistratie |
Egypte | MCDR-registratiecertificaat |
Finland | Kaupparekisteriote/Handelsregistrering (handelsregistratie) |
Frankrijk |
|
Duitsland |
|
India |
|
Indonesië |
|
Ierland | Samenwerkingsovereenkomst |
Italië |
|
Japan |
|
Koeweit | Handelsvergunning |
Letland |
|
Luxemburg | Licence commerciale/Handelslizenz (handelsvergunning) |
Maleisië | Dokumen Pendaftaran Perniagaan (bedrijfsregistratiedocument) |
Mexico |
|
Marokko | Bulletin de Notification de L'Identificant Fiscal (certificaat fiscaal identificatienummer) |
Nieuw-Zeeland | New Zealand Companies Office Company Extract |
Niger | Certificat d'immatriculation (Registratiecertificaat) |
Noord-Macedonië | Extract from the Central Registry of North Macedonia (uittreksel handelsregister) |
Peru | Registro en SUNARP (SUNARP-registratie) |
Polen |
|
Qatar | Commerciële vergunning |
Roemenië | Certificate constatatoare |
Slowakije | List vydaný vládou (brief van de overheid) |
Slovenië | Obvestilo o identifikaciji in razvrstitvi po dejavnostih |
Spanje | Documento acreditativo del NIF (NIF-document) |
Zweden |
|
Thailand | หลักฐานแสดงการจดทะเบียนบริษัทที่ออกโดยรัฐบาล (door de overheid uitgegeven bewijs van oprichting) |
VAE | Handelsvergunning/Freelancevergunning |
Verenigd Koninkrijk |
|
Verenigde Staten |
|
Gerelateerde artikelen
- Zo werkt het•Host
Een legitimatiebewijs indienen voor verificatie
Je officiële naam en adres en/of andere persoonlijke gegevens zijn voor ons meestal voldoende om je identiteit te verifiëren. We kunnen je o… - Zo werkt het
Je bedrijfsgegevens aanpassen
Lees meer over het aanpassen van je bedrijfsgegevens. - Zo werkt het
Je bedrijfsregistratiegegevens vinden
Wanneer je als bedrijf op Airbnb verhuurt, vragen we mogelijk om de inschrijvingsgegevens van je bedrijf.