Ingangsdatum: 6 februari 2025
Als een host een reservering voor aankomst annuleert, heeft de gast recht op een volledige restitutie en indien van toepassing zal Airbnb de gast helpen een vergelijkbare ruimte te vinden, afhankelijk van de beschikbaarheid tegen vergelijkbare prijzen.
Airbnb zal over het algemeen de oorspronkelijke betaling van de gast omzetten in een reserveringstegoed om onmiddellijk omboeken te vergemakkelijken, maar gasten kunnen in plaats daarvan altijd een restitutie aanvragen op de oorspronkelijke betaalmethode. Als het boekingstegoed na 72 uur niet wordt gebruikt, wordt het bedrag van het tegoed terugbetaald via de oorspronkelijke betaalmethode van de gast.
Gasten moeten Reserveringsproblemen binnen 72 uur na ontdekking melden. Als we vaststellen dat een Reserveringsprobleem het verblijf van een gast heeft verstoord, geven we de gast een volledige of gedeeltelijke restitutie of helpen we de gast een vergelijkbare ruimte te vinden, afhankelijk van beschikbaarheid tegen vergelijkbare tarieven. Hulp bij het reserveren of het terugbetaalde bedrag hangt af van verschillende factoren, waaronder de ernst van het Reserveringsprobleem, de impact op de gast, het getroffen deel van het verblijf, of de gast de accommodaties, andere verzachtende factoren en de sterkte van het verstrekte bewijsmateriaal van het Reserveringsprobleem verlaat.
De term 'Reserveringsprobleem' verwijst naar deze situaties:
Om hulp bij omboeken of een restitutie aan te vragen, moet de gast die de reservering heeft gemaakt binnen 72 uur na ontdekking van het reserveringsprobleem contact opnemen met ons of hun verhuurder. Verzoeken moeten worden ondersteund door relevant bewijs, zoals foto's, video's of bevestiging van de voorwaarden door de verhuurder, die we zullen gebruiken om te bepalen of er een reserveringsprobleem heeft plaatsgevonden.
Als een host een boeking annuleert of als een ander reserveringsprobleem het verblijf van een gast verstoort, ontvangt de host geen uitbetaling of wordt de uitbetaling verlaagd met het bedrag dat aan de gast wordt terugbetaald.
In de meeste gevallen zullen we proberen het gemelde probleem van een gast bij de host te bevestigen. Hosts kunnen ook bezwaar maken tegen de bewering van een reserveringsprobleem door contact met ons op te nemen.
Dit beleid is van toepassing voor zover maximaal toegestaan door de wet, wat garanties kan impliceren die niet kunnen worden uitgesloten. Wanneer dit beleid van toepassing is, heeft het voorrang op de annuleringsvoorwaarden van de boeking. Voordat hij een verzoek bij ons indient, moet de gast indien mogelijk de verhuurder hiervan op de hoogte stellen en proberen het reserveringsprobleem rechtstreeks bij de verhuurder op te lossen. In verband met het oplossen van het probleem kunnen gasten rechtstreeks restitutie aanvragen bij hosts via het Resolutiecentrum. We kunnen het bedrag van eventuele restitutie verminderen of eventuele omboekingshulp aanpassen in het kader van dit beleid om eventuele restitutie of andere hulp rechtstreeks door een verhuurder te weerspiegelen. Als onderdeel van het bieden van omboekingshulp kunnen we, maar niet verplicht, betalen of bijdragen aan de kosten van nieuwe accommodaties. We kunnen gasten ook de mogelijkheid bieden om de waarde van een geannuleerde reservering toe te passen op nieuwe accommodaties of van het ontvangen van reistegoed, in plaats van een terugbetaling in contanten.
Als een gast aantoont dat een tijdige melding van een Reserveringsprobleem niet haalbaar was, kunnen we late melding van het Reserveringsprobleem onder dit Beleid toestaan. Reserveringsproblemen die worden veroorzaakt door de gast, medereizigers of hun genodigden of huisdieren vallen niet onder dit beleid. Het indienen van een frauduleus verzoek is in strijd met onze Gebruiksvoorwaarden en kan leiden tot beëindiging van het account.
Onze beslissingen onder dit Beleid zijn bindend, maar hebben geen invloed op andere contractuele of wettelijke rechten die beschikbaar kunnen zijn. Het recht van gasten of hosts om juridische stappen te ondernemen, blijft onverminderd van kracht. Deze polis is geen verzekering en er is geen premie betaald door een gast of host. Alle rechten en verplichtingen onder dit beleid zijn persoonlijk voor de gast en verhuurder van de reservering en mogen niet worden overgedragen of toegewezen. Eventuele wijzigingen in dit beleid worden aangebracht in overeenstemming met onze Gebruiksvoorwaarden. Deze voorwaarden zijn van toepassing op woningen, maar niet op boekingen voor activiteiten of services.