Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Voorwaarden en bescherming waarmee je vol vertrouwen kunt verhuren

    Voorwaarden en bescherming waarmee je vol vertrouwen kunt verhuren

    Meer informatie over controle voor hosts, Huisregels, Standaard voor gasten en meer.
    Door Airbnb op 20 okt. 2020
    5 min. leestijd
    Bijgewerkt op 27 okt. 2020

    Samenvatting

    • We bieden veel tools die je meer controle geven over wanneer en hoe je verhuurt.

    • Huisregels zijn een goede manier om de juiste verwachtingen te scheppen en we helpen je deze tijdens de reserveringsprocedure nog eens te benadrukken.

    • We handhaven ook de Standaard voor gasten en houden gasten verantwoordelijk voor onze communityvoorwaarden, zoals ons Anti-discriminatiebeleid

    Airbnb heeft een aantal maatregelen genomen om je te helpen gasten aan te trekken die goed bij je accommodatie passen en jou en je spullen met respect te behandelen.

    Als reactie op de steeds veranderende behoeften van onze community, helpen we je om je ervaring met gasten te verbeteren door je meer controle over je reserveringen te geven, je meer informatie over gasten te bieden en je te helpen je woning te beschermen.

    Bepalen wat bij jou past

    Laat gasten weten wat jij prettig vindt, te beginnen met hoeveel mensen er in je accommodatie kunnen verblijven en welke ruimtes gasten mogen gebruiken.

    Je geeft onder andere aan:

    • Hoe gasten kunnen reserveren: je kunt kiezen hoe gasten je ruimte kunnen reserveren, ofwel met Direct Reserveren, ofwel door handmatig reserveringsaanvragen in te dienen.
    • Identificatie: gasten moeten hun volledige naam, geboortedatum, telefoonnummer, e-mailadres en betaalgegevens aan Airbnb doorgeven voordat ze kunnen reserveren. Je kunt ook van gasten eisen dat ze een geldig legitimatiebewijs indienen bij Airbnb voordat ze kunnen reserveren. Meer informatie over hoe je kunt vereisen dat gasten worden geverifieerd
    • Reserveringsvenster: je kunt bepalen hoe ver van tevoren je reserveringen wilt accepteren. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen datums van drie, zes of twaalf maanden vanaf vandaag te blokkeren.
    • Kennisgeving vooraf: je kiest hoeveel tijd je nodig hebt om je voor te bereiden op gasten, bijvoorbeeld door reserveringen op dezelfde dag of de volgende dag te vermijden.
    • Reisduur: Je kunt een minimum- en maximumverblijfsduur voor gasten instellen, afhankelijk van de lokale wetgeving.

    Meer informatie over reserveringsinstellingen

    Zorgen voor de juiste verwachtingen met Huisregels

    Help gasten nog voor ze reserveren om te bepalen of je ruimte goed bij hen past door je verwachtingen te delen. Geef het bijvoorbeeld aan als bepaalde delen van je ruimte verboden voor gasten zijn, of als je geen bezoekers toestaat. Door gasten een voorproefje te geven van wat ze kunnen verwachten, zorg je voor een betere ervaring die positievere recensies tot gevolg kan hebben.

    Omdat je Huisregels heel belangrijk zijn, maken we deze met ingang van november 2020 nóg zichtbaarder voor gasten:

    • De belangrijke Huisregels (zoals het niet toestaan van roken of huisdieren) zijn bovenaan je advertentiepagina te vinden, zodat ze prominenter zijn tijdens de zoektocht van gasten.
    • Alle Huisregels die je hebt vermeld, inclusief belangrijke veiligheidsinformatie, zijn zichtbaar op je advertentiepagina.
    • De Huisregels worden nogmaals weergegeven op de pagina van de reserveringsbevestiging om te verzekeren dat gasten deze beter begrijpen en ermee akkoord gaan voordat ze een reservering voltooien.
    • Ze zijn ook te vinden in de mail met de reserveringsbevestiging, zodat gasten voor aankomst aan je verwachtingen worden herinnerd.

    Zo haal je het meeste uit je Huisregels

    Je kunt ook belangrijke veiligheidsinformatie toevoegen aan je advertentie door een aantal vragen te beantwoorden over veiligheidsvoorzieningen, zoals eventuele beveiligingscamera's of een ingang met meerdere trappen ervoor. Dit helpt verrassingen bij het inchecken te voorkomen en zorgt dat gasten een betere algehele ervaring hebben.

    Let op:alle Huisregels moeten in overeenstemming zijn met het beleid en de voorwaarden van Airbnb, waaronder onze Gebruiksvoorwaarden en ons Anti-discriminatiebeleid.

    Het beschermen van hosts

    Hoewel materiële schade en veiligheidsincidenten zeldzaam zijn, kan zoiets wel voorkomen. Airbnb heeft in zulke gevallen een aantal beschermingsmaatregelen voor hosts. Bij elke reservering biedt de Verhuurdersgarantie van Airbnb tot maximaal $ 1.000.000 USD bescherming tegen schade aan je eigendommen. De Host Protection Insurance kan aansprakelijkheidsclaims tot maximaal $ 1.000.000 USD dekken.

    Om onze community veilig te houden, proberen we waar mogelijk ook proactief feesten op te sporen voor hosts. Dit doen we om je te beschermen:

    Annuleringsmeldingen: binnenkort krijg je van ons een melding in je inbox als we reserveringen annuleren of afraden die mogelijk tot een feestje leiden, gebaseerd op eerdere recensies van gasten waarin feesten en andere criteria worden genoemd. We weten dat het frustrerend kan zijn als reserveringen onverwacht worden geannuleerd, dus willen we je in de toekomst meer context geven.

    Zelf de controle over annuleringen: vanaf eind oktober 2020 kun je een reservering waarbij je goede redenen hebt om aan te nemen dat deze zal leiden tot een feestje, op basis van berichtenreeksen of eerdere recensies van gasten waarin feesten worden genoemd, onmiddellijk annuleren zonder contact op te hoeven nemen met de klantenservice. Als ons beoordelingsteam je reden ook geldig vindt, worden er geen geldboetes opgelegd en heeft de reservering geen invloed op je Superhost-status.

    Als ons team een annulering beoordeelt, zoeken ze naar bewijs van een potentieel feestje in eerdere recensies van gasten of in berichtenreeksen. Hoewel dit proces hosts in staat stelt om te annuleren als ze vermoeden dat er een feestje wordt gegeven, moeten alle annuleringen nog steeds in overeenstemming zijn met het Anti-discriminatiebeleid van Airbnb.

    Met deze bescherming en een aantal algemene veiligheidsmaatregelen van jouw kant, kun je vol vertrouwen verhuren. Ga voor meer informatie over de belangrijke manieren waarop Airbnb hosts en gasten veilig houdt naar de pagina Vertrouwen en Veiligheid van Airbnb.

    Waarden van de community

    Airbnb hecht ook veel waarde aan het handhaven van onze Waarden van de community, die ervoor zorgen dat iedereen zich veilig en overal ter wereld thuis voelt. Hieronder vind je enkele manieren waarop we deze betrokkenheid aanmoedigen onder hosts en gasten.

    • Standaard voor gasten: in onze Standaard voor gasten staat wat Airbnb van gasten verwacht, met als doel ervoor te zorgen dat hosts consequent meer positieve ervaringen hebben. Als een gast niet aan een van de standaarden uit dit beleid voldoet, worden naast het gedrag van deze gast ook eventuele eerdere schendingen in acht genomen. Die bepalen welke beslissing er door Airbnb wordt genomen. Als blijkt dat een gast onze standaarden geschonden heeft, geven we eerst informatie over onze voorwaarden en waarschuwingen. Gasten die deze standaarden vaak of ernstig overtreden, kunnen worden geschorst of verwijderd.
    • Gedragsregels van de community: we vragen gasten en hosts om iedereen in de Airbnb-community met respect en zonder oordeel of vooroordeel te behandelen. We nemen meldingen van discriminatie zeer serieus en onderzoeken alle meldingen die we ontvangen. Ons communityteam neemt ook corrigerende maatregelen wanneer we schendingen van ons Anti-discriminatiebeleid vaststellen.

    Wij denken dat we met deze veranderingen het gedrag van gasten en jullie ervaring als hosts kunnen verbeteren. Er is nog veel werk te doen en we stellen jullie voortdurende feedback dan ook op prijs. Nogmaals bedankt dat je host bent.

    De informatie in dit artikel kan sinds de publicatie gewijzigd zijn.

    Samenvatting

    • We bieden veel tools die je meer controle geven over wanneer en hoe je verhuurt.

    • Huisregels zijn een goede manier om de juiste verwachtingen te scheppen en we helpen je deze tijdens de reserveringsprocedure nog eens te benadrukken.

    • We handhaven ook de Standaard voor gasten en houden gasten verantwoordelijk voor onze communityvoorwaarden, zoals ons Anti-discriminatiebeleid
    Airbnb
    20 okt. 2020
    Was dit nuttig?