Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Nieuws: Annuleren onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden

    Nieuws: Annuleren onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden

    Vanaf 20 januari zijn onze voorwaarden beter in balans tussen hosts en gasten.
    Door Catherine Powell op 23 sep. 2020
    video van 8 min.
    Bijgewerkt op 24 sep. 2020

    Samenvatting

    • Ons Global Head of Hosting vertelt hoe we de werking van annuleringen onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden veranderen om zo de behoeften van hosts en gasten beter in evenwicht te brengen

    • Deze wijzigingen van onze voorwaarden zijn van toepassing op reserveringen met een begin- of aanvangsdatum op of na 20 januari 2021.

    Hallo allemaal,

    Ik ben Catherine, Global Head of Hosting van Airbnb, en dit is alweer mijn vierde aflevering van Nieuws voor hosts. Hopelijk heb je de kans gehad om mijn andere Nieuws voor hosts-video's te bekijken in het Informatiecentrum.

    De afgelopen weken heb ik velen van jullie mogen ontmoeten tijdens onze workshopsessies. Ik heb ook jullie opmerkingen en e-mails gelezen. Een onderwerp dat vaak wordt aangesneden, is jullie frustratie over annuleringen onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden.

    Ik wil graag met je delen wat we doen om die voorwaarden transparanter en eerlijker te maken voor hosts.

    Onder onze bestaande voorwaarden kunnen gasten annuleren en restitutie krijgen in twee soorten situaties:

    • onverwachte privéomstandigheden (zoals jurydienst of een geannuleerde vlucht)
    • grootschalige gebeurtenissen zoals een aardbeving of een pandemie

    Dat soort privéomstandigheden vallen straks niet meer onder de voorwaarden. Gasten met reserveringen voor accommodaties en Airbnb-ervaringen met een begin- of aanvangsdatum op of na 20 januari 2021* komen onder de voorwaarden bij privéomstandigheden niet meer in aanmerking voor annulering en restitutie.

    Deze wijziging betekent dat gasten met dit soort privésituaties zich aan je annuleringsvoorwaarden moeten houden en dat het jouw beslissing is (en dus niet de onze) of je een uitzondering maakt en een gast restitutie geeft.

    We begrijpen dat je soms niet in staat bent om te verhuren vanwege een onvoorziene privéomstandigheid. Dit willen we ook gaan aanpakken, zodat je geen sancties krijgt voor iets waar je zelf niets aan kunt doen.

    De voorwaarden blijven grotendeels hetzelfde met betrekking tot grootschalige gebeurtenissen, inclusief eventuele toekomstige, onvoorziene pandemieën.

    We begrijpen dat je wellicht vragen hebt over de aankomende wijzigingen in onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden. De eerste antwoorden vind je in dit artikel in ons Informatiecentrum. Ik hoop dat je ook de video hierboven bekijkt, waarin ik enkele nuances van de bijgewerkte voorwaarden bespreek en meer vertel over waarom we deze wijzigingen doorvoeren.

    Bedankt voor alle feedback die je met ons hebt gedeeld. Ik heb al veel van jullie geleerd en ik hoop meer van jullie te ontmoeten tijdens onze aankomende workshops voor hosts.

    Je kunt me altijd rechtstreeks taggen in het Community Centrum: @Catherine-Powell. Ik lees jullie opmerkingen, al lukt het me niet altijd om rechtstreeks te antwoorden.

    We hebben de komende weken meer te delen, dus heb ik snel meer nieuws voor hosts.

    *Deze voorwaarden zijn niet van toepassing op reserveringen voor Luxe, aangezien daarvoor een eigen Restitutiebeleid voor gasten geldt.

    De informatie in dit artikel kan sinds publicatie zijn gewijzigd.

    Samenvatting

    • Ons Global Head of Hosting vertelt hoe we de werking van annuleringen onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden veranderen om zo de behoeften van hosts en gasten beter in evenwicht te brengen

    • Deze wijzigingen van onze voorwaarden zijn van toepassing op reserveringen met een begin- of aanvangsdatum op of na 20 januari 2021.

    Catherine Powell
    23 sep. 2020
    Was dit nuttig?