Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Het Superhost-programma opbouwen en verbeteren

    Het Superhost-programma opbouwen en verbeteren

    Zo maakt Airbnb het Superhost-programma eerlijker en inclusiever.
    Door Airbnb op 21 jun 2019
    2 min. leestijd

    Onze wereldwijde hostscommunity groeit en wordt steeds diverser. Dat betekent dat de programma’s en het beleid van Airbnb daarop moeten worden aangepast, zodat iedereen over de hele wereld met succes kan verhuren en wij kunnen laten zien hoezeer we de enorme inzet en gastvrijheid van alle hosts waarderen. Daarom brengen we een paar wijzigingen in het Superhost-programma aan, zodat het eerlijker, inclusiever en waardevoller wordt voor alle hosts.

    Beoordelingsgraad

    Goede beoordelingen zijn een vereiste om de status van Superhost te verdienen. Bovendien helpen goede beoordelingen om een community te creëren waarin gasten en hosts open en in goed vertrouwen met elkaar omgaan. Maar hosts hebben zelf geen invloed op de bereidheid van hun gasten om een beoordeling achter te laten. Na een analyse van wereldwijde gegevens en gesprekken met Superhosts uit verschillende landen, stelden we vast dat het aantal achtergelaten beoordelingen niet overal ter wereld even hoog is: sommige reizigers laten altijd een beoordeling achter, terwijl anderen dat zelden doen. Dit verschil kan voor sommige hosts nadelig uitpakken wanneer wordt bekeken of ze in aanmerking komen voor de status van Superhost. Om de beoordelingsprocedure voor iedereen in onze wereldwijde community zo eerlijk mogelijk te laten verlopen, hebben we de eis laten vallen dat hosts een beoordelingsgraad van ten minste 50% moeten hebben om Superhost te kunnen worden (of blijven).

    Annuleringsvoorwaarden

    Omdat we willen dat de Airbnb-programma’s zo goed mogelijk aansluiten bij al onze hosts, hebben we ook onze eis ten aanzien van het aantal annuleringen aangepast. Vroeger mochten Superhosts nooit annuleren, maar voor hosts met meerdere advertenties en enorm veel reserveringen is die vereiste in de praktijk nauwelijks haalbaar. Om het programma eerlijker te maken voor hosts met veel reserveringen, staan we nu één annulering toe per honderd reizen die het afgelopen jaar zijn geboekt. Dat komt neer op een annuleringspercentage van minder dan één procent voor al je advertenties. Bedenk wel dat we annuleringen nog steeds even serieus nemen als voorheen. De afgelopen vijf jaar heeft de Superhost-community hard gewerkt om het vertrouwen van hun gasten te winnen. Dat vertrouwen blijven we belonen door onze meest betrouwbare hosts de status van Superhost toe te kennen.

    De wijzigingen met betrekking tot het aantal annuleringen en beoordelingen gaan in op 1 juli, wanneer de driemaandelijkse Superhost-beoordeling plaatsvindt. Op die datum passen we ook de verhuurdersdashboards aan, zodat die de nieuwe criteria weergeven.

    Hou dit in de gaten

    We vinden het belangrijk om het Superhost-programma steeds te blijven verbeteren, zodat het voor alle hosts goed werkt. De criteria om hiervoor in aanmerking te komen moeten daarom duidelijk en eerlijk zijn, en we willen dat het programma voor elke Superhost de moeite waard is. We bekijken momenteel allerlei factoren – zoals de algehele opzet van het programma en de voordelen ervan voor de community – om je een positievere verhuurervaring én een grotere kans van slagen te bezorgen. Hou dit in de gaten, want er komt allerlei interessant nieuws aan.

    De informatie in dit artikel kan gewijzigd zijn sinds de publicatie ervan.

    Airbnb
    21 jun 2019
    Was dit nuttig?