Deze content is niet beschikbaar in de door jou gekozen taal. We hebben de taal gekozen die er het dichtst bij in de buurt komt.

Basisregels voor gasten

Airbnb vereist dat gasten je woning met respect behandelen en zich aan je Huisregels houden.
Door Airbnb op 16 nov. 2022
3 min. lezen
Bijgewerkt op 21 jul. 2023

Highlights

  • Met de basisregels kun je gasten ter verantwoording roepen voor zaken als je Huisregels, netheid en materiële schade.

  • Herhaaldelijke overtreding van de basisregels heeft mogelijk consequenties voor gasten.

Opmerking: Dit artikel is gepubliceerd als onderdeel van Airbnb 2022: Nieuw deze winter. De informatie kan na publicatie gewijzigd zijn. Lees meer over onze nieuwste productrelease.

Hosts kregen een vijfsterrenrecensie voor acht van de tien Airbnb-boekingen in 2022. Jullie doen er dus alles aan om het gasten naar de zin te maken. Daarom maken wij ons ook sterk voor jullie.

We hebben enkele basisregels om te zorgen dat gasten jullie woningen respecteren. Dit zijn afdwingbare standaarden waar alle gasten aan moeten voldoen. De basisregels zijn eenvoudig en duidelijk en elke gast krijgt die vóór het boeken te zien.

Duidelijke regels voor gasten

Met Huisregels wek je de juiste verwachtingen bij je gasten. Als het niet lukt om een probleem rechtstreeks met je gast op te lossen, kunnen we via de basisregels alles handhaven wat jij in je standaard Huisregels zet.

Voor de standaard Huisregels kun je kiezen uit een lijst met de volgende onderwerpen:

  • huisdieren
  • bijeenkomsten
  • roken, vapen en e-sigaretten
  • stiltetijden
  • aankomst- en vertrektijden
  • maximumaantal gasten
  • commerciële fotografie en filmopnamen

Heb je speciale instructies die niet in de standaard Huisregels staan, dan kun je die onder Aanvullende regels in je advertentie-instellingen zetten.

Je Huisregels staan op vier plekken prominent vermeld: op je advertentiepagina, op het bevestigingsscherm wanneer je gasten boeken en in zowel de 'Pak je koffers'-mail als de aankomstgids die gasten ontvangen voordat ze op reis gaan.

Meer respect voor je woning

De basisregels schrijven voor dat gasten je woning behandelen als hun eigen woning. Het mag niet zo zijn dat je ruimte na een verblijf grondig schoongemaakt moet worden, bijvoorbeeld vanwege een huisdier dat vlekken in de vloerbedekking heeft achtergelaten.

Als gasten schade veroorzaken (behalve normale slijtage), verwachten we dat ze daarvoor samen met jou een oplossing vinden. In geval van schade, ontbrekende spullen of onverwachte schoonmaakkosten, moeten gasten daarvoor ook een redelijke vergoeding betalen.

Doen ze dat niet, dan kun je altijd terugvallen op de Bescherming voor hosts bij materiële schade, wat onderdeel is van AirCover voor hosts.

Basisregels handhaven

Houden gasten zich niet aan de basisregels, dan kun je dit melden door gasten een lage beoordeling voor netheid of Huisregels te geven, maar ook door contact op te nemen met het communityteam.

Als in je standaard Huisregels staat dat roken niet toegestaan is, maar gasten dat toch doen en jij maakt daar melding van, dan houden we hen daarvoor verantwoordelijk.

Gasten die herhaaldelijk de standaard Huisregels overtreden, kunnen geschorst of verwijderd worden van Airbnb. Overtreedt een gast je aanvullende regels, dan helpen we je bij het nemen van de juiste stappen.

Laat je een gast weten dat die je Huisregels geschonden heeft en diegene schrijft vervolgens een recensie als vergelding, dan kun je bezwaar maken tegen die recensie.

Bescherming voor hosts bij materiële schade is geen verzekeringspolis en is onderworpen aan deze voorwaarden en uitsluitingen. Hosts die accommodaties aanbieden in Japan zijn er niet door beschermd. Voor hen is er het verzekeringsprogramma voor Japan. De bescherming is ook niet van toepassing op hosts die accommodaties aanbieden via Airbnb Travel LLC. Voor hosts die accommodaties op het Chinese vasteland aanbieden, is er het verzekeringsprogramma voor hosts in China. Voor hosts die in Australië wonen of werken, zijn de voorwaarden van de Bescherming voor hosts bij materiële schade voor Australische gebruikers van toepassing op de Bescherming voor hosts bij materiële schade. Houd er rekening mee dat alle vergoedingslimieten in USD worden weergegeven.

Voor accommodaties in de staat Washington worden de contractuele verplichtingen van Airbnb in het kader van de Bescherming voor hosts bij materiële schade gedekt door een verzekering die door Airbnb is afgesloten. De Bescherming voor hosts bij materiële schade is niet gerelateerd aan de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts. Dankzij de Bescherming voor hosts bij materiële schade krijg je bepaalde schade aan je woning en bezittingen vergoed als de gast die schade niet vergoedt.

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

Highlights

  • Met de basisregels kun je gasten ter verantwoording roepen voor zaken als je Huisregels, netheid en materiële schade.

  • Herhaaldelijke overtreding van de basisregels heeft mogelijk consequenties voor gasten.

Airbnb
16 nov. 2022
Was dit nuttig?