Hoewel het zeldzaam is, kan het voorkomen dat een host een boeking moet annuleren. Wij begrijpen dat dit een grote impact kan hebben op je plannen. Maar geen zorgen: als je host je boeking voor aankomst annuleert, krijg je volledige restitutie.
Als je host je boeking voor aankomst annuleert, krijg je volledige restitutie (inclusief servicekosten) als je niet omboekt.
Als je in aanmerking komt, ontvang je mogelijk Airbnb-tegoed waarmee je meteen iets anders kunt boeken. Als je het niet binnen 72 uur gebruikt, krijg je automatisch een volledige restitutie. Als je niet in aanmerking komt voor boekingstegoed, krijg je direct restitutie. Meer informatie over hoe boekingstegoed werkt.
Je restitutie wordt overgemaakt via de betaalmethode waarmee je boekte. Hoelang het duurt voordat je het geld ontvangt, hangt af van je bank of financiële instelling. Meer informatie over wanneer het restitutiebedrag op je rekening staat.
Bij elke boeking op Airbnb kun je rekenen op AirCover voor gasten, ondersteuning voor gasten die problemen ondervinden met hun boeking. Als je host annuleert, helpen we je om te boeken naar een vergelijkbare accommodatie, rekening houdend met de locatie en voorzieningen, op basis van de beschikbaarheid en tegen vergelijkbare prijzen.
Bij annulering krijg je een e-mail met alle gegevens en informatie over je restitutie.
Als je host je laat weten dat die je niet meer kan ontvangen, annuleer de boeking dan niet. Stuur in plaats daarvan de host een bericht om te vragen of die wil annuleren. Op die manier kom je in aanmerking voor een volledige restitutie.