Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    De wachttijden zijn momenteel langer dan normaal
    In verband met het coronavirus (COVID-19) ontvangen we momenteel veel aanvragen en werken we met minder personeel. Vindt je reservering pas over 72 uur of later plaats, neem dan dichter bij je incheckdatum contact met ons op zodat we nu mensen kunnen helpen die onmiddellijk hulp nodig hebben. Als je een reservering wilt wijzigen of annuleren, ga je naar de pagina 'Reizen' of naar het dashboard voor hosts.

    Welke boetes gelden wanneer ik als verhuurder een reservering voor een verblijf moet annuleren?

    Opmerking: als je jouw reservering moet annuleren vanwege het coronavirus (COVID-19), lees dan ons artikel over de annuleringsmogelijkheden.

    Omdat annuleringen de plannen van gasten in de war schoppen en gevolgen hebben voor het vertrouwen in de Airbnb-community, gelden de volgende sancties wanneer een host annuleert.

    Annuleringskosten

    Er worden extra kosten in mindering gebracht op je eerste uitbetaling na een annulering. Het in mindering gebrachte bedrag is afhankelijk van wanneer je de reservering hebt geaccepteerd en hoe kort voor de aankomst je hebt geannuleerd:

    • Als je meer dan zeven dagen voor de aankomst annuleert, houden we $ 50 USD op je volgende uitbetaling in.
    • Als je minder dan zeven dagen voor de aankomst annuleert, houden we $ 100 USD op je volgende uitbetaling in.

    De annuleringskosten kunnen kwijtgescholden worden, als je minstens tien opeenvolgende reserveringen hebt voltooid zonder te annuleren sinds je met verhuren bent begonnen of sinds je laatste annulering.

    Niet-beschikbare/geblokkeerde kalender

    Je kalender blijft geblokkeerd en je kunt geen nieuwe reserveringen accepteren voor dezelfde datums als de geannuleerde reservering.

    Automatische recensie

    Als je voor de aankomstdatum annuleert, verschijnt er een automatische recensie op je advertentieprofiel waarin staat dat je een reservering hebt geannuleerd. Deze recensies kunnen niet worden verwijderd, maar je kunt altijd een openbare reactie achterlaten om duidelijk te maken waarom je moest annuleren.

    Recensie van gasten

    Als je annuleert op de aankomstdatum of later, kunnen gasten ervoor kiezen om een openbare recensie achter te laten op het profiel van je advertentie.

    Schorsing van account

    Als je binnen een jaar drie of meer reserveringen annuleert, kunnen wij je advertentie deactiveren.

    Tenzij er sprake is van verzachtende omstandigheden, zijn er geen uitzonderingen op onze annuleringsvoorwaarden.

    Superhost-status

    Om je Superhost-status te behouden, moet je tijdens elke beoordelingsperiode voldoen aan de vereisten voor Superhosts, waaronder het handhaven van een annuleringspercentage van één procent.

    Uitzonderingen voor reserveringen via Direct Reserveren

    Je kunt reserveringen via Direct Reserveren onder bepaalde omstandigheden sanctievrij annuleren. Meer informatie.

    Heb je de hulp gekregen die je nodig had?