Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Antwoorden van Airbnb: tariefsuggesties

    Antwoorden van Airbnb: tariefsuggesties

    Meer informatie over Slimme Tarieven en aankomende verbeteringen.
    Door Airbnb op 21 aug 2018
    5 min. leestijd

    Jullie vroegen: Ik word continue aangeraden om mijn prijs te verlagen. Waarom? Met wie vergelijken jullie mij?

    Op deze vraag werd veel gestemd, dus hebben we hem beantwoord tijdens de Q&A voor verhuurders in juli 2018. Deze vraag komt vaak naar voren, dus hebben we hier het antwoord en een aantal updates voor je verzameld. Eens even kijken.

    Je bepaalt altijd zelf de prijs op je advertentie
    Het is belangrijk dat je weet dat je altijd zelf bepaalt hoeveel gasten voor je accommodatie moeten betalen. Je kunt op basis van je eigen doelstellingen en hoeveel risico je wilt lopen zelf bepalen hoe hoog of laag je gaat zitten en wanneer je de prijs wilt wijzigen om reserveringen aan te moedigen of zoveel mogelijk winst te boeken. Wij geven je prijssuggesties om je de informatie te geven die je nodig hebt om reserveringen te krijgen. Het aanpassen van je prijs is vaak de meest effectieve manier om dit te doen. Het doel is om een prijs in te stellen die overeenkomt met wat gasten zoeken en bereid zijn te betalen, op het moment dat ze gaan reizen.

    Prijssuggesties wanneer de vraag laag is en wanneer de vraag hoog
    We hebben een aantal updates voor je over hoe we de informatie analyseren en aanleveren die je nodig hebt om je accommodatie scherp te prijzen, zowel in het hoog- als het laagseizoen. De tarieftools die we bouwen zijn bedoeld om jou te helpen je inkomen te verhogen met reserveringen. Deze tools richten zich erop jou te helpen een scherpe prijs in te stellen wanneer de vraag laag is. Als de vraag laag is, heb je met een lagere prijs meer kans op reserveringen. Sommigen van jullie hanteren misschien liever een hogere prijs, zelfs als dat betekent dat een ruimte niet wordt gereserveerd. Dat mag natuurlijk. Je hebt altijd zelf de controle over de prijs op je advertentie.

    We horen van sommige verhuurders dat de gesuggereerde prijzen soms zó laag zijn dat ze zich afvragen of het wel de moeite waard is om te blijven verhuren op Airbnb. Weet dat we je waarderen — er is geen Airbnb zonder Airbnb-verhuurders. Het is onze bedoeling om je de meest betrouwbare informatie te geven die we kunnen verzamelen, zodat jij weloverwogen zakelijke beslissingen kunt nemen die voor jou werken. Onze prijssuggesties bevatten mogelijk niet altijd de nuances van hoe je verhuurt of wat jouw ruimte zo uniek maakt. Daarom is het belangrijk om een minimumprijs toe te voegen die ervoor zorgt dat Slimme Tarieven je alleen reserveringen opleveren tegen prijzen die het waard zijn voor jou. We sturen je mogelijk nog steeds suggesties onder dat minimum, zodat je weet welke prijs jou volgens ons reserveringen gaat opleveren. Je kunt deze suggesties negeren als je ze niet ziet zitten. We begrijpen ook dat dit niet altijd welkome informatie is. Daarom werken we aan manieren waarop jij ons kunt laten weten dat je minder of geen meldingen in je inbox wilt ontvangen.

    We hebben het al over prijssuggesties bij een lage vraag gehad, maar wat nou als de vraag juist hoog is? Stel dat je kalender al behoorlijk vol staat. Wat je dan wilt, zijn tools die ervoor zorgen dat je geen geld laat liggen door een te lage prijs in rekening te brengen op basis van de vraag. Daarom hebben we de eerste helft van 2018 aan dit probleem gewerkt en zijn onze suggesties voor Slimme Tarieven gaan verbeteren om beter in te spelen op de markt in tijden van grote vraag.

    Het bijgewerkte model bekijkt de Airbnb-data van voorgaande jaren en de relatie tussen vraag (reserveringen) en de prijzen van de gereserveerde advertenties in jouw omgeving. Jouw suggesties voor Slimme Tarieven nemen deze factoren nu beter in overweging. Dit is nog maar de eerste stap. We zijn nog steeds bezig met meer manieren om onze prijssuggesties beter af te stemmen op jouw doelstellingen en we zoeken meer methodes om je aan meer marktgegevens te helpen (in plaats van suggesties), zodat je een weloverwogen beslissing over je prijs kunt nemen. We zijn deze zomer begonnen met het testen van deze nieuwe ideeën.

    Hoe je ruimte wordt vergeleken met anderen
    Sommigen van jullie vroegen hoe je accommodatie wordt vergeleken met andere. Als het gaat om vergelijken, kijken we door de ogen van gasten naar je advertentie en vergelijken we dat met andere advertenties van accommodaties die gereserveerd zijn. We zoeken naar accommodaties voor vergelijkbare aantallen gasten die dicht bij jouw locatie gelegen zijn. Daarnaast kijken we naar waar gasten op klikken voor en na ze op jouw advertentie klikken. Soms zou het je verbazen (en ons ook) over wat gasten als vergelijkbaar ervaren.

    Vervolgens proberen we ervoor te zorgen dat je accommodatie wordt vergeleken met andere accommodaties die succesvol en concurrerend zijn. Helaas krijgen veel accommodaties op het platform weinig reserveringen, vooral in periodes wanneer de vraag laag is. We beseffen dat de meeste verhuurders hun accommodaties vergelijken met anderen door te zoeken als gasten in je eigen omgeving. Dit kan heel andere resultaten opleveren dan onze vergelijkingen. Dit heeft ermee te maken dat het lastig is om te beoordelen hoe succesvol accommodaties zijn op basis van een zoekopdracht. Als je op datum zoekt, zie je bovendien meestal alleen advertenties van accommodaties die nog niet gereserveerd zijn. Deze advertenties zijn doorgaans minder scherp geprijsd dan de advertenties van accommodaties die wel al gereserveerd zijn. Als je alleen naar beschikbare accommodaties kijkt, weet je niet of deze worden gereserveerd of een te hoge prijs hebben.

    Ondanks dit alles houdt ons model nog steeds geen rekening met alle aspecten die voor jou belangrijk zijn bij het vergelijken. Daarom blijven we werken aan de manier waarop we denken over vergelijkingen en werken we aan het vergroten van de relevantie van onze tools en suggesties.

    Verbeteringen zijn onderweg
    Dankzij jouw feedback hebben we een aantal stappen gezet in de manier waarop we tariefsuggesties berekenen en leveren. Hier zijn een paar dingen waar je naar uit kunt kijken:

    • We hebben verbeteringen aangebracht die het aantal e-mails met prijssuggesties tot wel 15% zullen verminderen.
    • We hebben vragen toegevoegd, zodat je ons direct feedback kunt geven over onze e-mails om er zeker van te zijn dat je de informatie krijgt die je nodig hebt, wanneer je die nodig hebt.
    • We hebben de consistentie tussen de berichten die je krijgt over de tarieven verbeterd.
    • We werken aan een spannende functie die je actuele marktinformatie geeft voor elke nacht op de kalender. Deze functie houdt rekening met dingen zoals hoeveel gasten in jouw omgeving zoeken, hoeveel van deze gasten al hebben gereserveerd en voor welke prijzen nabijgelegen accommodaties worden gereserveerd.

    De informatie in dit artikel kan gewijzigd zijn sinds de publicatie ervan.

    Airbnb
    21 aug 2018
    Was dit nuttig?