Een van de manieren waarop Airbnb het vertrouwen tussen hosts en gasten bevordert, is via ons beoordelingsproces voor accommodaties en ervaringen, wat onze community helpt bij het maken van weloverwogen beslissingen over het reserveren en verhuren en gasten en hosts eerlijke feedback geeft om hen te helpen verbeteren. Ons recensiebeleid is bedoeld om ervoor te zorgen dat de feedback die via ons recensiesysteem wordt gegeven authentiek, betrouwbaar en nuttig is voor onze community.
Recensies moeten onbevooroordeeld zijn, relevante informatie bevatten die de werkelijke ervaring van de recensent tijdens het verblijf of de ervaring weergeven en ons Contentbeleid volgen.
Recensies mogen geen expliciete, discriminerende, schadelijke, frauduleuze, illegale of andere inhoud bevatten die in strijd is met ons Contentbeleid.
Als je een recensie over het schenden van dit beleid wilt melden, neem dan contact met ons op.
Als een recensie in strijd is met dit beleid, kunnen we die recensie verwijderen, inclusief eventuele bijbehorende beoordelingen en andere inhoud. We nemen de verwijdering van een recensie serieus en doen dit alleen als er sprake is van een duidelijke schending van dit beleid. Afhankelijk van de aard van de overtreding kunnen we ook het bijbehorende Airbnb-account beperken, opschorten of verwijderen.
Dit beleid kan op verschillende plaatsen anders worden toegepast om weer te geven aan wat de lokale wetgeving toestaat of vereist.
Hoewel we verwachten dat alle leden van de community recensies plaatsen die hun oprechte ervaring vertegenwoordigen en nauwkeurige informatie bevatten, bemiddelen we over het algemeen geen geschillen over de waarheid van recensies. In plaats daarvan staan we individuen toe om reacties op recensies te plaatsen.
Als de recensie die jij hebt geschreven al online staat, kun je contact met ons opnemen om deze te laten verwijderen.