Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Maak optimaal gebruik van het pre-reserveringsbericht van Airbnb

    Maak optimaal gebruik van het pre-reserveringsbericht van Airbnb

    Raak snel verbonden met gasten door vragen toe te voegen aan je pré-reseveringsbericht.
    Door Airbnb op 20 jun 2019
    6 min. leestijd

    Wat brengt je hierheen? Met wie reis je? Wanneer verwacht je aan te komen? Wanneer hosts op Airbnb een reservering krijgen, gaan er allerlei vragen door hun hoofd. Veel hosts maken gebruik van de gelegenheid en stellen deze vragen om hun potentiële gasten beter te leren kennen voordat deze direct reserveren. Het is natuurlijk niet verplicht, maar door vragen toe te voegen aan je pre-reserveringsbericht kun je informatie verzamelen over potentiële gasten, het reserveringsproces vereenvoudigen en gelijk al aanzet geven tot een goede verstandhouding met de gast.

    Later deze maand lanceert Airbnb een verbeterde functie: het pre-reserveringsbericht. Het is voor hosts een betere manier om gasten te begroeten en alle vragen te stellen die ze maar willen, voordat gasten direct reserveren. (Je hebt ook genoeg ruimte, want we hebben de tekenlimiet verhoogd. Als je op dit moment een welkomstbericht gebruikt, hoef je niets te veranderen.) Je potentiële gasten lezen je bericht terwijl ze reserveren en kunnen je vragen beantwoorden voordat ze hun reservering bevestigen.

    Hier volgen een paar manieren waarop je het pre-reserveringsbericht van Airbnb optimaal kunt gebruiken.

    Vijf tips van hosts voor je pre-reserveringsbericht

    1. Bedankt eerst en vooral je potentiële gast

    • “Ik denk dat het een goede manier is om vertrouwen op te bouwen en een goed verblijf te bevorderen", zegt Juan, Medellín, Colombia.
    • “Ik bedank hen altijd voor hun reserveringsaanvraag en vraag hen om ervoor te zorgen dat ze de advertentiegegevens en Huisregels zorgvuldig hebben gelezen zodat ze weten of de accommodatie geschikt is voor hen.” —Kath, Albany, Australië
    • "Warme groeten! Ik heet je van harte welkom in deze ruimte, waar ik veel liefde in steek. Het is een plek om je goed te voelen en ideaal voor diegenen onder jullie die graag in contact komen met de natuur.
      • Wat brengt je naar deze omgeving?
      • Wie reizen er met je mee?
      • Hoe laat verwacht je aan te komen?
      • Waarom wil je in het huisje logeren?" —Juan, Medellín, Colombia
    • “We zijn blij met je verblijf en we zijn nieuwsgierig:
      • Wat brengt je naar Durham?
      • Hoe laat zullen we afspreken voor het inchecken?
      • Wie reist er met je mee?
      • Als je bij ons wilt ontbijten, zijn er dan nog dieetvoorschriften waar we rekening mee kunnen houden?
      • Heb je vragen over de huisregels? We kijken ernaar uit van je te horen!" — Alice en Jeff, Durham, North Carolina

    2. Vraag wat het belangrijkste is

    Denk na over welk aspect het een geweldig (of minder geweldig) verblijf zou maken voor jou en je gasten, en stel hier vragen over in je pre-reserveringsbericht zoals deze hosts doen:

    • “De belangrijkste vraag voor mij is: waarom reis je hierheen? Dan kan ik me beter voorbereiden op hun komst. Als ze een bestemming willen bezoeken die twee uur verderop ligt, dan help ik ze graag door de afstand aan te geven zodat ze begrijpen hoelang ze moeten rijden. Als ze een verjaardag of een speciale gelegenheid komen vieren, dan wil ik ze feliciteren en een aardigheidje voor ze klaarleggen. Als ze komen voor een lokaal evenement, kan ik ze een tip geven of een goede plek aanbevelen voor het diner achteraf.” —Emilia, Orono, Maine
    • “Ik vraag hen hoe laat ze aankomen (heel belangrijk) en noem nog een keer het vroegste tijdstip waarop ze kunnen inchecken. Ook geef ik aan dat elke Airbnb anders is en geen hotel is. —Ange, New York City

    3. Vraag gasten om de advertentiebeschrijving en huisregels nog eens door te lezen

    Wijs gasten in je pre-reserveringsbericht nogmaals op belangrijke informatie over je ruimte die ze gemist kunnen hebben. “Ik stel mezelf in plaats van de gast," aldus de Franse host Marie Line. “Soms zijn we zo blij dat we het appartement van onze dromen hebben gevonden dat we dit snel reserveren. Ik heb ooit een appartement gereserveerd zonder te beseffen dat er geen beddengoed verstrekt werd! Als de hosts me hadden aangemoedigd de beschrijving nogmaals te lezen, had ik die fout niet gemaakt.” Andere hosts bieden deze suggesties:

    • “Ik herinner hen aan de drie verdiepingen zonder lift, die sommige mensen pas bij hun aankomst ontdekten!” — Beatrice, Annecy, Frankrijk
    • “Ik waarschuw hen voor het potentiële gebrek aan water 's nachts als gevolg van de beperkte dienstverlening in het gebied en bied aan om water te verstrekken als ze het nodig hebben.” — Juan, Medellín, Colombia
    • “Ik vraag hen of ze begrepen hebben dat ik in de binnenstad woon die soms een sjofel aspect heeft.” —Helen, Bristol, Engeland
    • “Ik vraag hen of ze de ligging van de appartementen begrijpen en leg het uitzicht ervan uit, omdat we zowel appartementen met uitzicht op het meer als op de tuin hebben.” — Ana, Ohrid, Macedonië
    • “Ik herinner hen ook aan de huisregels met betrekking tot het verbod op roken, huisdieren en feestjes en de limiet van maximum zes personen die in de woning mogen verblijven. Ik leg uit dat deze informatie me helpt om te bepalen of onze accommodatie wel past bij hun groep.” —Linda en Richard, San Antonio, Texas

    4. Leer je gasten kennen

    Om je gastvrijheid op elke individuele gast af te stemmen en gasten te laten weten dat je hun behoeften belangrijk vindt, raden hosts aan dit soort vragen te stellen:

    • Ik vraag of ze graag koffie drinken – en kort of lang gebrande bonen – en haal dan wat verse koffie in huis voor ze aankomen. Als er bouwwerkzaamheden plaatsvinden in de wijk, vermeld ik dit voor ik de reservering accepteer. Als gasten met de auto willen komen, raad ik dit af vanwege de beperkte parkeermogelijkheden, de hoge parkeertarieven en de verkeersdrukte. Tot slot vermeld ik onze bekendste bezienswaardigheid en raad ik mijn gasten aan om daar ten minste twee maanden op voorhand een kaartje voor te kopen. Zo merken ze dat ik zelfs nog voor hun aankomst aan hun behoeften denk.” —Donna, San Francisco
    • “Elke keer als ik een reservering krijg met kinderen, stel ik gasten dezelfde vragen: Hoe laat komen jullie aan? Hoeveel bedden hebben jullie nodig? Heb je een kinderbedje of kinderstoel nodig?” —Jean-Pierre, Monès, Frankrijk
    • “We wonen in een klein toeristisch stadje op het platteland, dus vraag ik gasten altijd of ze hier eerder zijn geweest. Zo niet, dan geef ik ze wat informatie over restaurants, openingstijden en nabijgelegen voorzieningen. Ik help gasten, indien nodig, altijd met het plannen van hun activiteiten.” —Daphne, Montagu, Zuid-Afrika

    5. Toon je verhuurstijl

    Sommige hosts stellen veel vragen voorafgaand aan de reservering, terwijl anderen dit helemaal niet doen. Hosts raden aan om je stijl als host door te laten schemeren, of dit nu ontspannen of streng is, wanneer je vragen stelt in je pre-reserveringsbericht. Zo kunnen gasten ook beter bepalen of alles goed bij ze past:

    • “Ik stel helemaal geen vragen. Ik zou het echt tactloos vinden als ik zou vragen waarom ze reizen. Aangezien de gasten niet in mijn appartement wonen, zijn het mijn zaken niet.” —Ilona, Torremolinos, Spanje
    • “De meeste van mijn gasten zijn behoorlijk informatief in hun reserveringsaanvraag, maar als hun eerste bericht kort is, stel ik deze verplichte vragen:
      • Heb je de volledige advertentiebeschrijving goed gelezen? Heb je naar de onderkant van de pagina gescrold en de huisregels gelezen?
      • Ben je bereid om je aan de huisregels te houden en met respect om te gaan met de accommodatie?
      • Heb je eventuele vragen gesteld voordat je je vastlegt op een reservering?
      • Begrijp je dat het belangrijk is om je verwachte aankomsttijd door te geven en dat je het ons op tijd laat weten als je om de een of andere reden vertraging hebt?
      • Lees ook je reisschema grondig door nadat je reservering is bevestigd, controleer of de datums en het aantal gasten correct zijn en noteer de deurcodes en andere aankomstinformatie.” —Sarah, Sayulita, Mexico
    • “Ik bombardeer een gast niet graag met vragen in mijn eerste bericht, hoewel ik het volledig begrijp wanneer hosts meer informatie willen. Ik vraag alleen de volledige namen van alle gasten (met inbegrip van viervoeters!). Volgens mijn ervaring moet je je niet noodzakelijkerwijs bezorgd of ongerust maken over gasten die niet meer informatie verstrekken, mensen hebben nu eenmaal verschillende communicatiestijlen.” —Suzanne, North Carolina

    Zodra je je pre-reserveringsbericht hebt opgeslagen, ontvangen gasten dit automatisch wanneer ze direct reserveren. Je vereenvoudigt het reserveringsproces door eenmalig een pre-reserveringsbericht aan te maken, het geeft je meer gemoedsrust en je laat je gasten weten dat ze een heerlijk verblijf tegemoet gaan.

    De informatie in dit artikel kan gewijzigd zijn sinds de publicatie ervan.

    Airbnb
    20 jun 2019
    Was dit nuttig?