Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.

Wijzigingen, annuleringen en restituties

Soms komt het voor dat de plannen van jou of je gasten wijzigen. Om alles soepel te laten verlopen, vind je hier nuttige informatie over hoe je kunt annuleren, wat er gebeurt als je annuleert en hoe je het Resolutiecentrum gebruikt.
  • Zo werkt het

    Als je gast annuleert

    Als je gast een reservering annuleert, brengen wij je hiervan op de hoogte en geven we automatisch de datums op je kalender vrij, zodat je w…
  • Zo werkt het

    Hoe een host een reservering annuleert

    Je kunt als host een reservering annuleren, maar als het moment van aankomst binnen 24 uur is, kan dit mogelijk niet meer online.
  • Communitybeleid

    Annuleringsvoorwaarden voor hosts

    Een annulering schopt de plannen van de gast meestal in de war en dat heeft gevolgen voor het vertrouwen in de Airbnb-community. Daarom word…
  • Zo werkt het

    Een reservering als host wijzigen

    Je kunt een wijzigingsverzoek bij je gast indienen. De reservering wordt aangepast als de gast je verzoek accepteert.
  • Zo werkt het

    Op een wijzigingsverzoek van een gast reageren

    Vraag de gast om jou een wijzigingsverzoek te sturen wanneer die iets in een bevestigde reservering wil veranderen (bijv. de reis verkorten …
  • Zo werkt het

    Je gast terugbetalen

    Hoe je gasten terugbetaalt, hangt af van wanneer je dat gaat doen: voor of na hun reis.
  • Zo werkt het

    Hoe het Resolutiecentrum je helpt

    Vanuit het Resolutiecentrum kun je om geld vragen of geld sturen voor zaken met betrekking tot je Airbnb-reis. Gasten en hosts kunnen Airbnb…