Om gasten een comfortabel en betrouwbaar verblijf te bieden, moeten hosts onze regels naleven met betrekking tot:
Wanneer hosts lage beoordelingen ontvangen, kunnen we berichten sturen om hen aan te moedigen om aan de verwachtingen van gasten over kwaliteit te voldoen. Herhaalde lage beoordelingen geven aan dat een advertentie of host mogelijk niet voldoet aan de kwaliteitsverwachtingen van gasten.
Accounts en advertenties moeten een hoge algehele beoordeling behouden en te veel lage beoordelingen vermijden. Hosts met geweldige recensies richten ons op vier dingen: nauwkeurige advertentiegegevens, het honoreren van reserveringen en restituties, tijdige communicatie en netheid.
De advertentiepagina op het moment van reserveren en eventuele aanvullende verklaringen van verhuurders over de accommodatie moeten de woning nauwkeurig beschrijven en de kenmerken en voorzieningen weergeven die beschikbaar zijn in de accommodatie van aankomst tot vertrek, waaronder:
Hosts moeten geaccepteerde reserveringen naleven, een betrouwbare aankomstervaring bieden en hun beloften nakomen om gasten tijdig terug te betalen of te compenseren.
Hosts of co-hosts moeten voor en tijdens het verblijf beschikbaar zijn om te reageren op vragen van gasten of onverwachte problemen.
We erkennen dat verhuurders veel eisen stellen aan hun tijd. Wat als een redelijke responstijd wordt beschouwd, kan afhangen van specifieke omstandigheden, zoals de aard van het verzoek van een gast en de fase van de reis.
Als een gast bijvoorbeeld contact opneemt met een vraag die van belang is voor het verblijf:
Alle accommodaties moeten voor aankomst schoon zijn en mogen geen gezondheidsrisico's opleveren.
We doen er alles aan om deze basisregels te handhaven. Wanneer een schending van de grondregels wordt gemeld, probeert Airbnb contact op te nemen met de host om te begrijpen wat er is gebeurd.
Acties die we ondernemen kunnen het informeren van verhuurders over dit beleid, het geven van waarschuwingen en het verplichten van verhuurders om inhoud te verwijderen die de advertentie verkeerd weergeeft of gasten misleidt. Wanneer herhaalde of ernstige schendingen van deze basisregels worden gemeld, kunnen hosts of hun advertenties worden geschorst of van het platform worden verwijderd. Verhuurders kunnen worden verhinderd om nieuwe advertenties te publiceren of hun Superhost-status te verliezen, kunnen co-hosts worden verhinderd om deel te nemen aan het Mede-verhuurdersnetwerk of co-hosts bij nieuwe advertenties en kunnen de timing van uitbetalingen voor hosts en co-hosts worden aangepast.
Afhankelijk van de aard van de overtreding kan Airbnb ook andere maatregelen nemen, zoals het annuleren van een aankomende of actieve reservering, het terugbetalen van een gast van de uitbetaling van een verhuurder en/of het verplichten van verhuurders om bewijs te leveren dat ze problemen hebben aangepakt voordat ze weer kunnen verhuren.
Daarnaast kan een host die een bevestigde boeking annuleert of verantwoordelijk is voor een annulering, andere gevolgen hebben onder onze annuleringsvoorwaarden voor hosts. Airbnb kan afzien van annuleringskosten en, in sommige gevallen, andere gevolgen als de host annuleert vanwege bepaalde geldige redenen waar de host geen invloed op heeft.
Airbnb moedigt gasten aan om schendingen van deze basisregels snel te melden. Wanneer een gast te maken heeft met een schending van deze basisregels, vragen we hem of haar om:
Hosts kunnen bezwaar maken tegen beslissingen onder dit beleid door contact op te nemen met de klantenservice of via de link die we verstrekken om de bezwaarprocedure in gang te zetten. Bij het beoordelen van beroepen overwegen we alle aanvullende informatie die de verhuurder verstrekt, zoals nieuwe of gecorrigeerde informatie, schendingen van ons Recensiebeleid of andere relevante omstandigheden met betrekking tot de schending(en).